w

Ciągnik w technologii hybrydowej

Technicy działu Badań i Rozwoju Antonio Carraro, we współpracy z Ecothea stworzyli kompaktowy ciągnik w technologii hybrydowej: SRX Hybrid. Nowość, zaprezentowana na targach Fieragricola 2022, została stworzona, aby oferować ten sam poziom osiągów, co konwencjonalne ciągniki, zmniejszając zanieczyszczenie i zużycie paliwa nawet o 25% w średnim cyklu przetwarzania, redukując emisję hałasu i dając możliwość pracy w całkowicie elektrycznym tryb w zamkniętych środowiskach, takich jak szklarnie, stajnie, szopy.

Redukcja zużycia jest w tej chwili bardzo gorącym tematem, ze względu na gwałtowny wzrost cen paliw rolniczych i zmniejszenie wpływu rolnictwa na środowisko, a możliwość ich zmniejszenia o ¼ oznacza również zmniejszenie kosztów dla operatora.

SRX Hybrid (diesel/elektryczny) jest izodiametryczny, rewersyjny, z przegubową ramą, zachowuje kompaktowość typową dla ciągników do specjalistycznego rolnictwa, ma niewielkie gabaryty a przede wszystkim jest „przyjazny dla środowiska”. Dostępny silnik to silnik termiczny o mocy 55 kW (3 cylindry; cc1861; chłodzony cieczą; wtrysk Common Rail Turbo Intercooler) połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW, co daje łącznie 75 kW, co odpowiada 102 KM. Będąc hybrydą, ma tę zaletę, że jest elektryczny, to znaczy umożliwia lepsze osiągi dzięki precyzyjnej kontroli emisji mocy, dzięki czemu jest bardziej wydajny niż te same tradycyjne modele napędowe.

Hybrydowo-elektryczny system, który powstał we współpracy Antonio Carraro Spa i Ecothea, umożliwia maksymalne wykorzystanie dostępnej mocy silnika wysokoprężnego w połączeniu z napędem elektrycznym, gwarantując ciągłą trakcję podczas pracy z WOM (ze wszystkimi sprzętu), w transporcie (przyczepą) oraz w pracach przeładunkowych (łączenie pojazdu z wózkiem widłowym, ładowarką lub narzędziami do ruchu drogowego). Relacją między dwoma jednostkami napędowymi zarządza elektroniczne sterowanie mocą, opracowane specjalnie dla tego typu maszyn. Niespotykana architektura skrzyni biegów z umieszczeniem silnika elektrycznego pomiędzy silnikiem wysokoprężnym a skrzynią biegów została zgłoszona do patentu przemysłowego ACHybrid. Dzięki połączeniu momentu obrotowego diesla/elektrycznego, ciągnik oferuje znakomitą wydajność „startową” podczas ponownego uruchamiania oraz podczas pracy z konkretnym sprzętem, takim jak opryskiwacz, sterownica, przyczepa.

W przypadku kolejnych wersji przewiduje się, że motoryzacja elektryczna będzie również mogła pracować w trybie w pełni elektrycznym, wykorzystując ładowanie akumulatorów litowo-jonowych. W takim przypadku diesel zostanie wyłączony, a maszyna będzie mogła pracować przy zerowej emisji iw absolutnej ciszy. Jeśli chodzi o autonomię w pełni elektrycznego, to oczywiście będzie to zależało od pojemności akumulatora, który będzie ładowany w momencie włączenia hamulców, podczas pracy w dół, z ładowaniem przez kolumnę elektryczną, czy też od decyzji użytkownika dzięki silnik wysokoprężny.

SRX Hybrid to ciągnik w pełni wyposażony w systemy Przemysłu 4.0, które pozwalają na ulgi podatkowe od ulgi podatkowej, obecnie równej 50%, ponieważ w pełni spełniają wymagania przepisów przejściowych 4.0.

Żródło i foto: Italiafruit News

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

W pierwszych dniach wiosny popołudnia będą ciepłe, jednak poranki zimne, miejscami z mrozem.

Sadownicy nabici w butelkę!? Kupili nawóz SIARCZAN WAPNIA z 23% VAT! UWAGA: Zanim zapłacisz sprawdź cenę!