W styczniu tego roku dotarła do nas smutna informacja o współpracy pomiędzy Polskim Wydawnictwem Rolniczym Sp. z o.o. a wydawnictwem Plantpress Sp. z o.o.
Brzmi to bardzo oficjalnie, ale w skrócie przekaz jest prosty:
Nie będzie już miesięcznika dla sadowników „Sad Nowoczesny”.
Czasopismo z 50 – letnią historią na rynku polskim, które zapisane było w tradycję polskiego sadownictwa – „znika”.
Sadownicy, którzy prenumerują „Sad Nowoczesny” będą otrzymywać inną gazetę branżową, natomiast to już nie jest to samo!
Zamknięcie druku „Sadu Nowoczesnego” pokazuję jednak, że nie myliłam się co do tego, że papier odchodzi w zapomnienie. 3 lat temu napisałam (okazuje się proroczy) artykuł, mówiący o końcu prasy drukowanej. W tamtym czasie oczywiście wydawnictwa wyśmiały moje tezy, ale o dziwo po chwili same zaczęły inwestować w internet.
Osobiście uważam, że czasopismo „Sad Nowoczesny” nigdy nie powinno zniknąć z rynku, gdyż jest to część naszej historii sadowniczej, którą tworzyliśmy, tworzymy ale tworzyć już nie będziemy. Jest mi niezmiernie przykro i smutno, że muszę podzielić się z Państwem taką informacją.