w

Sektor ogrodniczy wita Nowy Rok. Jest optymizm i życzenia większej przewidywalności.

Sektor ogrodniczy wita Nowy Rok. Jest optymizm i życzenia większej przewidywalności. Jest też świadomość, że biznesowa przewidywalność jest do wypracowania. Członkowie Core Teamu dziękują producentom owoców i warzyw, ich dystrybutorom, dziennikarzom i dietetykom. Sobie życzą, aby mogli w rozpoczynającym się roku dostarczać jak najwięcej dobrych wiadomości. Wszyscy są zgodni, że w tych trudnych czasach bardzo nam ich potrzeba. Życzenia składają Monika Stromkie-Złomaniec, Paweł Eggert, Mirosław Maliszewski, Witold Boguta, Paweł Myziak, Kuba Antoszewski i Urszula Krassowska.

Wszystkie informacje dochodzące z rynku są optymistyczne. W przypadku jabłek jest zapotrzebowanie zarówno na koncentrat soku jabłkowego, jak i na jabłka deserowe. Wszyscy na świecie mówią, że warto tym produktem handlować. Zbiory nie są na katastrofalnie wysokim poziomie, więc nie popadajmy w pesymizm. Stosujmy racjonalne decyzje, czyli sprzedawajmy wtedy, kiedy produkt się sprzedaje, a nie czekajmy na sytuacje nadzwyczajne – mówi Mirosław Maliszewski, Prezes Związku Sadowników RP.

Jeżeli chodzi o owoce jagodowe, również w Nowy Rok wchodzimy optymistycznie. Nie ma zapasów magazynowych, nie ma zbyt dużo mrożonek, nie masz zbyt dużo soków, co daje perspektywę taką, że od pierwszego gatunku, jakim jest truskawka, należy się spodziewać zapotrzebowania rynku na ten surowiec. Podobnie jest w przypadku innych gatunków – dodaje Maliszewski.

Ważne byśmy, jako branża, nie popełnili takich błędów jak jesienią minionego roku, kiedy ulegliśmy panice, sprzedawaliśmy za każde pieniądze, które się pojawiały na rynku. Wtedy jesteśmy w stanie uzyskać w miarę atrakcyjne ceny, które powinny nas tym trudnym momencie zadowolić. Myślmy i mądrze decydujmy – życzy Mirosław Maliszewski.

Życzę, aby rozpoczynający się Nowy Rok był pomyślny dla wszystkich sadowników i plantatorów, żeby nie sprawiał problemów w produkcji, żeby to co wyprodukowane można było zyskiem sprzedać. Mam nadzieję, że będziemy wspólnie – reprezentacją całego środowiska – podejmować szereg działań, żeby sytuacja w naszym sektorze się poprawiała. Będziemy na pewno prowadzić dalej działania rozpoczęte w latach poprzednich: działania promocyjne i działania w ramach Core Teamu – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Życzę też Państwu dziennikarzom, którzy współpracujecie z nami, żeby ten rok był okresem, kiedy będziecie mieli dużo satysfakcji i radości z tego co będziecie mogli państwo przekazywać swoim czytelnikom. Natomiast sobie życzę, żebyśmy mogli Państwu dostarczać jak najwięcej dobrych wiadomości, które wszystkim są w tych trudnych czasach tak bardzo potrzebne – życzy Witold Boguta, KZGPOiW.

Witam w Nowym Roku pełnym wyzwań. Patrzę wstecz na to co działo się w ubiegłym roku i naprawdę jestem pełen podziwu. Branża jagodowa rośnie. Widzimy jak rośnie spożycie borówki. Spożycie aronii i innych owoców jagodowych wzrasta z roku na rok. Coraz większa jest ilość konsumentów przekonanych, świadomych. To daje nadzieję, ale tworzy duże wyzwanie dla nas plantatorów, przetwórców, dziennikarzy, ludzi mediów. Jak pokazywać nasze superowoce? – mówi Paweł Eggert szkółkarz i plantator aronii, członek zarządu Stowarzyszenia KZPA Aronia Polska i jeden z liderów kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

Życzę wszystkim plantatorom, wszystkim członkom jagodowego środowiska, żebyśmy bardzo poważnie zastanowili się, jak dalej działać na tym rynku i jak pokazać konsumentowi jaki mamy w Polsce wspaniały skarb. Życzę właśnie tej wytrwałej pracy, tak byśmy za rok mogli po raz kolejny powiedzieć o wzroście branży
– życzy Paweł Eggert, KZPA Aronia Polska.

– Drodzy plantatorzy, sadownicy, ogrodnicy, rolnicy! Rok, który przychodzi będzie rokiem pełnym wyzwań. Życzę dużo zdrowia, samozaparcia i dużo wiary w to, że sobie poradzimy i wspólnie – łącząc różne środowiska – będziemy pracować dla polskiego rolnictwa, na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych. Wszystkiego dobrego, trzymam kciuki – Paweł Myziak, producent papryki, właściciel firmy Euro-Papryka, wiceprezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Wkraczamy w rok 2022. Zupełnie nowy, nie wiemy co się wydarzy w tym roku. Chcielibyśmy, żeby był tak samo dobry jak 2021. Wydaje się, że o ile w roku 2020 mieliśmy rzeczywiście duże problemy, to teraz pojawiła się taka mała iskierka nadziei. Chciałem Państwu życzyć na ten nowy rok, żeby rozbłysła ona do prawdziwego dużego ognia. Życzę Państwu dużo energii, zdrowia i wytrwałości w 2022 roku. – Kuba Antoszewski, PR Manager Kantar, firmy, która od 2 lat realizuje projekty badawcze dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Badania przydatne w budowaniu strategii, komunikacji i samej produkcji owocowo-warzywnej.

– Jako Kantar bardzo się cieszymy, że możemy brać udział w tym procesie. To jest dla nas bardzo ważne. To jest z jednej strony nasz biznes, ale z drugiej strony to też działanie edukacyjne, oparte na współpracy. Zależy nam na tym by nie tylko dostarczać surowe wyniki badań, ale też żeby dawać wskazówki. Pokazywać, w którą stronę trzeba jechać. Wiadomo, że sami wszystkich interpretacji nie stworzymy. Musimy wspierać się na wiedzy branży. Dlatego łączymy dwa punkty widzenia, punkt widzenia, badacza i punkt widzenia producenta czy przetwórcy. Życzę sobie i wszystkim, żeby ta współpraca się dalej rozwijała – Urszula Krassowska, Managing Director Kantar Public Polska.

Źródło: CORE TEAM

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chronione Oznaczenie Geograficzne

KRUS: Zmiana zasad ustalania zaliczki na podatek dochodowy i składki na ubezpieczenie zdrowotne