To już kolejny raz, kiedy sieć Lidl Polska zdecydowała się wspierać rodzimych rolników, wprowadzając do swojej oferty niedoskonałe z wyglądu warzywa i owoce, jednak wciąż pełne wartości odżywczych. „Krzywe” marchewki, selery oraz buraki, żółte pomidory i „za duże” jabłka trafiły na półki już w poniedziałek 9 stycznia w supercenach. Chociaż wyglądają inaczej, smakują tak samo – za mniej! – czytamy w Gazecie Pomorskiej.
Lidl Polska wspiera polskie gospodarstwa, oferując w swoim asortymencie niedoskonałe owoce i warzywa. Sieć zapoczątkowała działanie już w styczniu 2021 roku, kiedy odpowiedziała na apel pana Mieczysława, którego „krzywe” buraki nie znajdowały kupców. Sprzedawać je zdecydował się wtedy Lidl Polska, oferując swoim klietom wartościowy produkt w niższej cenie.
W asortymencie pojawiały się również inne niedoskonałe warzywa. Teraz, oprócz buraków, marchewek i selerów, do sprzedaży pierwszy raz trafiły ponadto „rozkalibrowane”, czyli zbyt duże jabłka i żółte pomidory z wadami skórki. W ten sposób sieć handlowa wspiera nie tylko rolników i sadowników, których zbiory nie mieściłyby się w surowych normach dotyczących wyglądu oraz wielkości sprzedawanych warzyw, ale również oferuje swoim klientom asortyment w niskiej cenie – co jest szczególnie ważne, biorąc pod uwagę obecną inflację.
Ponad 1000 ha naszych sadów zapewnia klientom sieci Lidl Polska nieustanny dostęp do pysznych jabłek już od wielu lat. Każde z nich zawsze spełnia kryteria i normy handlowe dopuszczające je do sprzedaży. Dostępne w aktualnej ofercie jabłka z naszych sadów są większe od standardowych, czym odbiegają od wyznaczonych standardów. Są jednak tak samo bogate w smak oraz wartości odżywcze, dlaczego cieszymy się, że trafią do konsumentów w całej Polsce
– mówi Hubert Woźniak, prezes Organizacji Producentów Owoców Rajpol.