w

Sadownicy pozwani przez giganta Apple. Producent iPhone’a chce zakazać innym korzystania z wizerunku jabłka.

W Szwajcarii rozgrywa się absurdalna batalia prawna zainicjowana przez amerykańską firmę Apple. Producent iPhone’a chce zakazać innym korzystania z wizerunku jabłka, co może wpędzić tamtejszą organizację sadowników w kłopoty –  next.gazeta.pl

Apple znane jest z tego, że wyjątkowo mocno dba o swoją własność intelektualną (choć samo – były już takie przypadki – potrafi naruszać cudze patenty), patentując wszelkie możliwe pomysły. Teraz Amerykanom najwyraźniej bardzo nie spodobał się fakt, że wiele firm i organizacji przy tworzeniu swojego loga inspirowało się jabłkiem. Producent iPhone’a wpadł więc na pomysł, aby zakazać korzystania z tego owocu w logotypach.

Mowa tu nie o słynnym kształcie nadgryzionego jabłka, jakie widnienie w logo Apple, ale o jabłku w ogóle. Celem jest oczywiście zakazanie pozostałym podmiotom korzystania z tego owocu w swoich logotypach. Prawnicy firmy najwyraźniej uznali, że wszelkie takie znaki towarowe zbyt mocno mogą przypominać logotyp przedsiębiorstwa z Cupertino, dlatego na wszelki wypadek trzeba ich zakazać.

Jeśli szwajcarski wymiar sprawiedliwości przyzna amerykańskim prawnikom rację, ucierpią na tym lokalne firmy i organizacje, które już dziś mają w swoich logotypach jabłka – skarży się Fruit Union Suisse. To działające od 111 lat szwajcarskie stowarzyszenie sadowników, które przez większość swojej historii posługuje się rysunkiem czerwonego jabłka z białym krzyżem. Zrzeszenie producentów owoców skarży się, że działania Apple mogą skończyć się koniecznością wyrzucenia z logo jabłka, z którym wiążą częściowo swoją historię.

Organizacja nie jest też w stanie zrozumieć, dlaczego Apple próbuje zakazać korzystania z jabłek w ogóle, a nie tylko z charakterystycznego wzoru, który wykorzystuje amerykański producent.

Trudno nam to zrozumieć, ponieważ to nie jest tak, że oni próbują chronić swoje nadgryzione jabłko. Ich celem tutaj jest tak naprawdę posiadanie praw do jabłka w ogóle, które dla nas jest czymś praktycznie uniwersalnym… co powinno być bezpłatne dla wszystkich – stwierdził Jimmy Mariéthoz, dyrektor Fruit Union Suisse w rozmowie z Wired.

Gigantowi z Cupertino udało się już zakazać jabłkowych logotypów w Japonii, Turcji, Izraelu i Armenii – next.gazeta.pl

UDOSTĘPNIJ

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Jeśli sąd jest głupi to się zgodzi a powinno być tak jeśli producenci jabłek używają loga 110 lat to apple powinno mieć zakaz używania symbolu jabka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Większej bzdury nie słyszałem. Niemcy nie przyjeżdżają do zbioru truskawek – Mirosław Maliszewski

Cena truskawki na rynku hurtowym – 21 czerwca 2023r.