Ruby Roo™ – Nowa gruszka Nashi z Australii podbija rynki Świata
Seeka Limited, wiodąca firma z Nowej Zelandii, wchodzi na rynek z nową, markową gruszką nashi o nazwie handlowej Ruby Roo™. Odmiana, której komercjalizacja rozpoczęła się od prezentacji na konferencji Hort Connections w Brisbane w czerwcu, zyskała niedawno entuzjastyczne przyjęcie na targach Asia Fruit Logistica w Hongkongu.
Jon van Popering, dyrektor generalny Seeka Australia, wyraził ogromne zadowolenie z reakcji rynku: „Mieliśmy świetny odzew na Ruby Roo tutaj w Hongkongu”. Owoce, uprawiane w australijskiej Bunbartha, zostały w tym sezonie zebrane w ilości 200 000 kg. Chociaż większość sprzedaży odbyła się na rynku krajowym, firma z powodzeniem zrealizowała również niewielki eksport, co spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem.
Michael Franks, dyrektor generalny Seeka, podkreśla, że Ruby Roo™ „ma wspaniały profil smakowy i cieszy się dużą popularnością wśród australijskich konsumentów”. Targi w Hongkongu okazały się idealną okazją, aby zaprezentować ten produkt nowym i dotychczasowym klientom, tym samym uzupełniając obecny eksport australijskich owoców.

Strategia Markowych Produktów i Innowacje
Ruby Roo™ to pierwszy markowy produkt konsumencki, który Seeka wprowadziła na rynek. Wcześniej firma koncentrowała się na sprzedaży zielonych i brązowych gruszek. Van Popering zaznaczył, że firma ma w przygotowaniu wiele nowych odmian. Proces wprowadzania markowego produktu na rynek jest jednak kosztowny i czasochłonny, od samego wymyślenia nazwy po cały proces marketingowy i promocyjny.
Kluczową zaletą Ruby Roo™ jest jej trwałość. Zbiory odbywają się w lutym, a owoce mogą być przechowywane przez 10 miesięcy, co pozwala na niemal całoroczne dostawy. „Jesteśmy bardzo blisko 12-miesięcznych dostaw i powinniśmy to osiągnąć, gdy produkcja wzrośnie” – wyjaśnił Van Popering. Owoce bardzo dobrze się przechowują, pod warunkiem, że zostały zebrane w odpowiednim momencie dojrzałości i właściwie przechowywane.
źródło: FreshPlaza.com






