Minikiwi kończy sezon przebijając granicę 5 mln konsumentów w samym tylko październiku. Dwa lata temu, kiedy Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw rozpoczynał monitoring konsumpcji, minikiwi jadło 3,2 mln Polaków. Roku temu już 3,9 mln. Nie ma gatunku, który w tym sezonie rósłby tak zdecydowanie. Prezentujemy dane i komentarz prof. Piotra Latochy ze Stowarzyszenia Plantatorów Minikiwi i Agaty Zadrożnej z Kantar Public.
Ten sezon pokazał dobitnie, że rosnący popyt na minikiwi oraz dbałość o dobrą jakość owoców są kluczem do dalszego rozwoju uprawy tej rośliny. Każda aktywność promująca te owoce jest istotna i bardzo potrzebna. Liczę, że w przyszłym roku odnotujemy kolejny wzrost popytu. Mamy owoc, o którym powinni wiedzieć wszyscy. 5 mln to, w jakimś sensie, ciągle początek. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy śrubują jakość i budują relacje handlowe. Początkujących zapraszam po wymianę doświadczeń w ramach Stowarzyszenia
mówił prof. Piotr Latocha.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw