w

Zdrowy styl życia ma wpływ na konsumpcje jabłek

Zdrowie zawsze było mocnym punktem sprzedaży świeżych owoców i warzyw. W ostatnich latach konsumenci stają się coraz bardziej świadomi stosowania zdrowej diety.

„Superowoce” i produkty o szczególnych właściwościach zdrowotnych, takie jak jagody, awokado i granaty, stały się bardziej popularne, zwłaszcza w północno-zachodniej Europie. Fakt, że wiodący detaliści masowo przyjęli te produkty, potwierdza zainteresowanie konsumentów wykorzystaniem owoców jako elementu zdrowej diety. Niemcy, Wielka Brytanii i Holandia to coraz więksi odbiorcy owocowych przekąsek. Bardzo szybko rozwija się również ten rynek we Włoszech. W Europie Zachodniej rośnie również zainteresowanie weganizmem, który również stymuluje popyt na świeże warzywa i owoce.

Marki detaliczne często podkreślają konkretne korzyści zdrowotne w swojej prezentacji produktów
i wymagają od dostawców dostarczania produktów wolnych od chemii i związków organicznych. Według producentów z USA jabłka też mogą odegrać niebanalną rolę na rynku zdrowych przekąsek.

Styl życia Europejczyków staje się coraz szybszy, a co za tym idzie wzrasta zainteresowanie „wygodnym” jedzeniem.

Duże sieci handlowe wpływają na prezentację owoców i warzyw jako asortymentu przekąskowego – gotowych do spożycia owoców i świeżo krojonych produktów. Wstępnie pokrojone produkty nie tylko oszczędzają czas konsumenta, ale także zaspokajają zapotrzebowanie na zdrowe przekąski „w drodze” i zwiększają spożycie owoców i warzyw.

Owoce i warzywa gotowe do spożycia są wyjątkowo silne w Europie Północnej, w tym w Wielkiej Brytanii i Holandii, ze względu na silną dominację supermarketów. Ale ich udział w rynku rośnie również w innych częściach Europy. W tyle pozostaje rynek Niemiecki, gdzie konsumenci są bardziej wrażliwi na punkcie bezpieczeństwa żywności.

Źródło: Unia Owocowa

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Zmniejszyć straty żywieniowe

Coraz większa sprzedaż przez Internet