w

Coraz większa sprzedaż przez Internet

foto: istockphoto

Internetowy kanał spożywczy rozwija się w Europie w szybkim tempie. Handel elektroniczny ułatwia sprzedaż świeżych produktów na żądanie i jeszcze bardziej umacniatrend dotyczący wygody. Według Ecommerce News Europe, Wielka Brytania przoduje w trendzie z 6% udziałem online w rynku spożywczym w 2018 roku. Francja podąża za nią z 4,5%. Te dwa kraje spodziewają się rocznej stopy wzrostu sprzedaży artykułów spożywczych online na poziomie około 8%.

Obecnie około 40% konsumentów kupujących artykuły spożywcze w Internecie ma cotygodniowe dostawy.

Sieci supermarketów, takie jak Tesco w Wielkiej Brytanii i Albert Heijn w Holandii, szybko rozwijają swoją ofertę produktów online i dostawę, ale pojawiają się też nowe koncepcje online, takie jak:
w pełni internetowe sklepy spożywcze, takie jak Picnic(holenderska), Ocado (brytyjska), Rohlik (czeska) i Crisp(holenderska), dostawa pudełek na posiłki ze składnikami i przepisami, na przykład HelloFresh
i Gousto oraz międzynarodowi giganci online, tacy jak Amazon.

Sprzedaż online stawia jednak nowe wymagania. Wymusza atrakcyjność wizualna produktu, który konsumenci wybierają kierując się zdjęciami.

Wyeliminowanie sklepów fizycznych sprawia, że ​​łańcuch dostaw jest bardziej wydajny, ale konsumenci nie mogą już samodzielnie wybierać świeżych owoców
i warzyw.

Sprzedawcy internetowi dbają więc o to, by ich produkty spełniały oczekiwania konsumentów i przenoszą w związku z tym na dostawców odpowiedzialność za dostarczanie jednolitej i niezawodnej jakości. Konsumenci są gotowi płacić wyższe ceny za produkty, które mają niezmiennie dobry smak, jednocześnie branding i storytellingto niezbędne narzędzia wspierające marketing online.

Pierwszy, opiera się na budowaniu świadomości marki, drugi, na opowiadaniu historii marki czy produktu, w jak najbardziej interesujący sposób. Do promocji jabłek coraz częściej wykorzystuje się także ekspertów ds. zdrowego żywienia, blogerów kulinarnych i influencerów, czyli osoby udzielające się w mediach społecznościowych i posiadające grupę odbiorców.

źródło: Unia Owocowa

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Zdrowy styl życia ma wpływ na konsumpcje jabłek

Produkcja sezonowa od lokalnych producentów