W związku z tym KE zwraca się z prośbą do organizacji branżowych, międzybranżowych i organizacji producentów o przekazywanie informacji nt. planowanych przez nie działań promocyjnych, w celu synergii kampanii obecnie wdrażanych w Chinach oraz ich promocji za pośrednictwem kont społecznościowych kampanii prowadzonej przez Komisję Europejską.
Celem kampanii jest podniesienie świadomości i zwiększenie wiedzy na temat europejskich produktów spożywczych oraz napojów w Chinach. Główne przesłania kampanii to jakość, bezpieczeństwo i autentyczność europejskich produktów rolno-spożywczych.
Główne wydarzenia zaplanowane w 2019 r. obejmują:
- 7 – 9 maja – rozpoczęcie wydarzeń w Pekinie i Szanghaju;
- 14 – 16 maja – pokaz gotowania podczas SIAL La Cuisine w Szanghaju;
- 29 – 31 maja – seminarium techniczne podczas China Fruit Logistica w Szanghaju;
- 17 – 21 czerwca – profesjonalna degustacja wina, piwa, szynki i sera w Tianjin;
- 24 – 28 czerwca – dzień otwarty w Pekinie;
- 24 – 28 czerwca – wydarzenie promocyjne dot. oznaczeń geograficznych w Pekinie;
- 1 – 28 lipca – promocja w handlu detalicznym;
- 1 lipca – 29 września i 2 – 31 grudnia – promocja na rynkach hurtowych owoców w Guangzhou i Szanghaju;
źródło: GOV.PL