W dniach 22-25 września 2020 r., w Bangkoku w Tajlandii, odbyły się międzynarodowe targi THAIFEX ANUGA ASIA, największe wydarzenie z branży spożywczej w południowo-wschodniej Azji. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, przy wsparciu Ambasady RP w Bangkoku oraz Zagranicznego Biura Handlowego PAIH, po raz drugi zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Tegoroczna edycja targów THAIFEX ANUGA ASIA, ze względu na epidemię COVID-19, została zorganizowana w sposób hybrydowy, łączący odbywające się stacjonarnie targi z licznymi działaniami w Internecie. Rozwiązanie to w znaczący sposób zwiększyło krąg uczestników wydarzenia. Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez organizatora w tym roku w targach udział wzięło 797 wystawców oraz 54 tys. zwiedzających, łącznie z uczestnikami online.
Polska zalazła się w nielicznym gronie krajów, które w obecnej sytuacji zdecydowały się na zorganizowanie stoiska narodowego na targach. Ze względu na obowiązujące ograniczenia w podróżowaniu polskie firmy prezentowały swoją ofertę online, a także przesłały na stoisko materiały promocyjne. Obecni na stoisku przedstawiciele Ambasady RP w Bangkoku oraz ZBH PAIH udzielali informacji o polskim rynku spożywczym oraz dystrybuowali materiały promocyjne polskich firm uczestniczących w targach w ramach stoiska. Zwiedzający targi mogli spróbować polskich produktów, w tym także polskich jabłek. Polskie stoisko odwiedził Ambasador RP w Tajlandii Pan Waldemar Dubaniowski, który wziął udział w oficjalnym otwarciu targów.
Polskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających. Obsługujący stoisko przedstawiciele polskich instytucji w Tajlandii odnotowali liczne zapytania o polskie produkty. Pozwala to stwierdzić, że rynek tajlandzki może być perspektywiczny dla polskich produktów.
Po zakończeniu targów, w dniach 28 września – 2 października 2020 r., odbędą się spotkania b2b online, w ramach towarzyszącej targom platformy „Virtual Meet Buyer Programme”, w których udział wezmą polskie firmy uczestniczące w targach w ramach polskiego stoiska.
źródlo: KOWR