w

Pasażerowie PKP otrzymują Jabłka Grójeckie! Produkt Polski podczas podróży!

16 października z okazji Światowego Dnia Owoców i Warzyw został podpisany list intencyjny pomiędzy Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i Stowarzyszeniem Sady Grójeckie.

😃 Macie ochotę na przepyszne jabłka? Fundacja Grupy PKP, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Jabłka Grójeckie…

Opublikowany przez Fundacja Grupy PKP Piątek, 16 października 2020

Celem wspólnych działań jest jak najszersza popularyzacja certyfikowanych jabłek z Grójecczyzny oznaczonych informacją PRODUKT POLSKI. Znak ten potwierdza, że wyrób został wyprodukowany w kraju na bazie rodzimych surowców.

W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino.

Światowy Dzień Owoców i Warzyw to doskonała okazja, by przypomnieć o wysokiej jakości i niepowtarzalnym smaku, a także o zaletach odżywczych owoców i warzyw. Zgodnie
z zaleceniami WHO powinniśmy ich spożywać co najmniej 400 g dziennie.

Warto zatem zwiększyć udział jabłek w diecie. Partnerzy akcji podejmują działania, by wzbudzić w konsumentach pociąg do tych owoców.

Akcja „Kolej na jabłko” jest elementem kampanii #KupujŚwiadomie, której celem jest promowanie produktów rodzimych producentów, a w konsekwencji wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie przypomina ona Polakom, jak wysokiej jakości żywność, w tym warzywa i owoce, otrzymujemy właśnie od krajowych przedsiębiorców. Przykładem są chociażby Jabłka Grójeckie, które w 2011 roku zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG/PGI). Tradycje sadownicze w okolicach Grójca sięgają czasów królowej Bony. Obecnie aż 40 proc. polskiej produkcji jabłek pochodzi właśnie z tego regionu.

– Podczas zakupów powinniśmy pamiętać, że najwyższą wartość odżywczą dla naszego organizmu mają owoce pochodzące ze strefy klimatycznej, w której żyjemy. Wybierając krajowe jabłka czy inne produkty spożywcze z oznaczeniem PRODUKT POLSKI, nie tylko dbamy o nasze zdrowie, ale także wspieramy rodzimych producentów i rolników. Każda złotówka wydana na żywność wytworzoną w Polsce ma swoje odzwierciedlenie w budżecie naszego kraju. Kupowanie takich produktów to również wyraz troski o środowisko naturalne. Polskich jabłek nie transportujemy z innych części świata, jak np. cytrusów, więc tym samym zmniejszamy ślad węglowy – wyjaśnia Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.

Jabłka zdecydowanie dominują w krajowej strukturze produkcji owoców, a Polska jest ich największym producentem w Unii Europejskiej i trzecim na świecie. Udział naszego kraju w światowej produkcji jabłek wynosi około 5%, a w unijnej 27%. Polskie sadownictwo charakteryzuje się bogactwem odmian jabłek o zróżnicowanym smaku, formie
i przeznaczeniu.

Dzisiejsza inicjatywa to kontynuacja wspólnych działań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i spółek będących w nadzorze Ministerstwa Aktywów Państwowych. 17 lipca br. w siedzibie Polskich Kolei Państwowych spółki Grupy PKP, ale także Poczta Polska oraz  PKS Polonus zainaugurowały wspólnie z KOWR akcję „Łączy nas PRODUKT POLSKI”. Spółki Skarbu Państwa wsparły organizatorów kampanii #KupujŚwiadomie #Produktpolski, udostępniając swoje liczne nośniki informacyjne, dzięki czemu można było wyjść z ideą patriotyzmu konsumenckiego do szerokiego grona odbiorców – podkreśla Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

Cieszymy się, że jako największy krajowy przewoźnik dalekobieżny mamy okazję włączać się w inicjatywy promujące to, co polskie! Jabłka Grójeckie są naszym smacznym i zdrowym dobrem narodowym. Ważne są codzienne wybory i świadome sięganie po polskie produkty oraz korzystanie z usług rodzimych przedsiębiorstw – zauważa Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

– Fundacja Grupy PKP od lat angażuje się w akcje edukacyjne o różnorodnej tematyce. To bardzo ważne, aby podczas codziennych zakupów dokonywać świadomych wyborów. Dlatego właśnie włączamy się w projekt #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI. W czasach pandemii  szczególnie ważne jest, aby rzetelnie informować społeczeństwo o produktach, które mogą wzmocnić odporność. Warto kupować polskie owoce i warzywa ze względu na ich świeżość, walory smakowe i wartości odżywcze. Wspieramy ten projekt, bo to również wyraz nowoczesnego patriotyzmu. Wspierając polskich producentów, mamy wpływ na rozwój gospodarki – mówi Katarzyna Kucharek, Prezes Zarządu Fundacji Grupy PKP.

Takie działania są koniecznie. Wbrew pozorom polski konsument nie wie za wiele
o różnorodności i jakości polskich produktów. Powinniśmy więc iść tropem „mistrzów”, a więc Francji i Włoch, gdzie lojalność konsumentów i duma z wytwarzanych produktów jest na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście jest to efektem wielu lat prowadzenia takich kampanii, jak ta realizowana przez nas wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i PKP Intercity S.A. Sądzę, że inicjatywa ta powinna być wzorem dla innych dużych

firm, nie tylko państwowych, ale też prywatnych – podkreśla Magdalena Wrotek-Figarska, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Sady Grójeckie.

Celem prowadzonej przez KOWR oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi kampanii #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI jest podnoszenie świadomości konsumenckiej. Kupując produkty krajowego pochodzenia, konsumenci wspierają przedsiębiorców, rolników i firmy działające na terenie Polski. Jest to wyraz nowoczesnego patriotyzmu.

KOWR

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeładowane ciężarówki z jabłkami wycofane z ruchu

Ceny za jabłka przemysłowe 55 groszy! Czy pamiętasz cenę jabłek przemysłowych w październiku 2019roku?