![_.png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/609451/large-07703661dd52d5ffd1a0a98416a3849d.png)
Dlaczego potrzebne są zrzeszenia elitarne?
-
możliwość zaoferowania unikalnego produktu;
-
reagowanie na zmieniające się potrzeby konsumentów;
-
jakość oferty, wyższa niż w organizacjach działających bardziej „masowo”;
-
łatwość egzekwowania jakości w grupie, w której nie jesteśmy anonimowi;
-
spójność, wartości i cele członków pokrywają się z polityką zrzeszenia;
-
rzeczywisty kontakt wszystkich członków i sprawniejszy przepływ informacji;
-
łatwość ustalenia priorytetów działania i wdrażania innowacji;
-
biznesowa elastyczność, szybkość reagowania, operacyjna sprawność.
Co przemawia za taką organizacją?
-
reprezentacja wszystkich producentów, bez względu na staż, pozycje, rozpoznawalność etc.;
-
zainteresowanie szerokim wachlarzem spraw i obszarów funkcjonowania sektora, zarówno tych przynoszących zyski, jak i tych które dziś takich zysków nie przynoszą;
-
zapewnienie wszechstronnej praktycznej informacji gospodarczej;
-
kreowanie branżowych polityk rozwojowych;
-
otwieranie nowych rynków i organizacji wsparcia biznesu (handlowego);
-
integracja działań promujących konsumpcję i rozwój nowych kategorii;
-
oddziaływanie na wszystkich interesariuszy sektora: podmioty tworzące sektor, finalnych klientów, partnerów w łańcuchu wartości, instytucji wspierających i regulatorów rynku, mediów, społeczności, w tym lokalnych;
-
promocja standardów, postaw i zachowań pożądanych dla rozwoju sektora, w tym integracja i współpraca liderów wielu środowisk;
-
kreowania społecznej odpowiedzialności biznesu: marketing zaangażowany społecznie, aspekty środowiskowe, zrównoważony rozwój itd.;
-
kreowanie wizerunku producentów jako grupy zawodowej, wartości i obietnicy dla konsumenta;
-
kreowanie wizerunku 1-2 miliona pracowników stałych i sezonowych.
![DEBATA Gra zespołowa (4).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/609570/large-f42e48b01ed1575aa3fd76ab163a60c2.jpg)
– Powinniśmy postawić na zespołowość, a nie charyzmatycznego lidera. Na tym polega skuteczność Hiszpanów. Uczestniczyłem w kilku spotkaniach z decydentami, na które przyszło grono ekspertów z danej organizacji. Było wiadomo, że każdy specjalizuje się i jest wybitnym ekspertem w danej dziedzinie. Tego bardzo często i brakuje w naszych spotkaniach. Powiedzmy na szczeblu centralnym powinniśmy iść z zespołem ekspertów. Wtedy na każdym etapie referowania, negocjacji czy przysłowiowego odbijania piłeczki, sektor może zabrać merytoryczny głos. W grupach elitarnych jest zespół, bardzo często w tych powszechnych jest charyzma lidera, a nie ma tej tego elementu zespołowości. Może dlatego często przegrywamy? Sukces jest wtedy gdy idziemy zespołem ekspertów i gramy do jednej bramki – komentował Bogdan Kępka, Instytut Zdrowego Życia, ekspert AgroEkoton.
Debata oksfordzka Core Teamu
Rosnąca konkurencja przyśpiesza dyskusję o formach samoorganizacji sektora ogrodniczego. Za nami Debata, której teza brzmiała: „Organizacje branżowe producentów warzyw i owoców powinny dążyć do elitarności, a nie powszechności”. Wydarzenie było częścią kwartalnego je…
![pasek_core-team.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/609525/large-53d7509b56fbb9b4c2aff80f016b9b2b.jpg)
„CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.