w ,

Landini błyszczy na targach. Nowości w ciągnikach specjalistycznych.

Od 12 do 18 listopada Hanower będzie europejską stolicą rolnictwa dzięki Agritechnica, międzynarodowym targom poświęconym mechanizacji rolnictwa. Wśród obecnych marek znajdzie się Landini, która koncentruje się na innowacjach technicznych jako kluczowym elemencie ekologicznej produktywności.

Dla Landini będzie to okazja do zaprezentowania najnowszych innowacji produktowych, a wszystko to w metalicznym niebieskim kolorze Blue Icon i z czarnymi felgami, aby uzyskać stylowy wygląd, który coraz bardziej staje się znakiem rozpoznawczym marki. 

Landini Farm, narzędzie umożliwiające inteligentne zarządzanie gospodarstwem, z naciskiem na cyfryzację sektora rolno-spożywczego, będzie dostępne we wszystkich ciągnikach Stage V, aby reagować na pojawiające się trendy w sektorze i generować przewagę konkurencyjną na rynku rolnym.

Landini łączy technologię i zrównoważony rozwój, dlatego kontynuuje drogę w kierunku elektryfikacji dzięki koncepcji REX4 Full Hybrid, ciągnika, który otrzymał prestiżową nagrodę za innowacje techniczne na targach Eima 2022. 

Od nagrody do nominacji: wśród prezentowanych modeli znajdzie się REX4-120 GT RoboShift w wersji Dynamic, finalista konkursu „Ciągnik Roku 2024” w kategorii Best Of Specialized.

REX4-120 GT Roboshift “Dynamic” 

Stage V, 4-cylindrowe silniki Deutz-AG o pojemności 2,9 litra z turbodoładowaniem i elektronicznym wtryskiem Common Rail, zapewniające doskonałe osiągi pod względem mocy, rezerwy momentu obrotowego i zużycia paliwa. 

Seria wyróżnia się wysokim poziomem trakcji w terenie i doskonałym komfortem na drodze. Osiągnięto to również dzięki zawieszonej kabinie i konfiguracji przedniej osi (ta ostatnia jest również dostępna w wersji platformowej). Ciągniki z tej serii charakteryzują się również przyciągającą wzrok i efektowną zmianą stylizacji maski, systemem reflektorów Full-LED, nowym rodzinnym charakterem Landini, ergonomią sterowania i nowymi funkcjami.

REX4-120 GT Roboshift Dynamic jest wyposażony w przekładnię 48 + 16 z elektrohydraulicznym rewersem i w pełni zrobotyzowanymi przełożeniami HML oraz biegami jazdy, które można obsługiwać w trybie automatycznym i łatwo kontrolować za pomocą ergonomicznego i intuicyjnego joysticka SmartPilot Plus, który skupia wszystkie elementy sterujące potrzebne do zarządzania jazdą i operacjami roboczymi. 

Jest on umieszczony na nowo zaprojektowanym, regulowanym, wielofunkcyjnym podłokietniku. Przeprojektowano również prawą konsolę, nadając jej nowy, opływowy wygląd, który doskonale współgra z linią ruchu nowego obrotowego stanowiska pracy operatora, pierwszego w kategorii ciągników specjalistycznych, z możliwością obrotu o 16 stopni w prawo – w celu zapewnienia najlepszej ergonomii, obsługi i widoczności podczas pracy z tylnymi i środkowymi narzędziami – oraz o 8 stopni w lewo – aby wspierać operatora podczas wsiadania i wysiadania z kabiny. 

Dostępna jest również funkcja Stop & Action, która integruje sprzęgło z pedałami hamulca, co zwiększa komfort jazdy. 

Wersja Dynamic będzie dostępna z pełnym wyposażeniem opcjonalnym ze zintegrowanym systemem ADS (Advanced Driving System) z elektroniczną kolumną kierownicy i czujnikami na przedniej osi, które gwarantują 100% kontrolę nad ciągnikiem, szczególnie na stromym terenie, niwelując nierówności i optymalizując pracę w polu i na drodze, dzięki usztywnieniu kierownicy wraz ze wzrostem prędkości.

Jest to pierwszy ciągnik specjalistyczny z kabiną zawieszoną mechanicznie na dwóch amortyzatorach sprężynowych, co w połączeniu z przednią osią z regulowanym zawieszeniem hydraulicznym zapewnia poziom komfortu przewyższający standardy w tej klasie. 

Nie brakuje również wyposażenia technologicznego i rozwiązań cyfrowych, takich jak Isobus, Landini Farm, Landini Fleet & Remote Diagnostic Management, a także połączenie z systemem autonomicznej jazdy, który umożliwia, za pomocą zintegrowanych czujników, automatyczną jazdę równoległą między rzędami.

REX4 Full Hybrid 

Landini REX4 Full Hybrid to oryginalna koncepcja Landini z hybrydową jednostką napędową, łącząca silnik endotermiczny Deutz AG Stage V z silnikiem elektrycznym. REX4 Full Hybrid jest wynikiem ewolucyjnego procesu elektryfikacji, który rozpoczął się od REX4 Electra – Evolving Hybrid.

System Full Hybrid ma całkowitą moc wyjściową 80 kW i charakteryzuje się połączeniem 4-cylindrowego silnika spalinowego Deutz AG TCD o pojemności 2,9 litra i mocy 55 kW ze stałym wspomaganiem elektrycznym . W trybie Full Electric – o mocy nominalnej 50 kW (szczytowo 65 kW) – ciągnik porusza się bez pomocy jednostki spalinowej, a tym samym przy zerowej emisji spalin, hałasu i zużycia paliwa. Ponadto dostępny jest dodatkowy silnik elektryczny, który zasila i steruje układem hydraulicznym. 

Silnik wysokoprężny spełnia wymogi normy Stage V dzięki wymaganemu układowi oczyszczania spalin, który dla tego zakresu mocy wymaga jedynie zainstalowania urządzeń DOC i DPF. 

REX4 Full Hybrid jest wyposażony w akumulator, który jest ładowany przez elektryczną jednostkę napędową – która działa jako generator w okresach niskiego obciążenia – lub przez stacje ładowania (plug-in). 

Cały system jest zarządzany przez PMS (Power Management System), który monitoruje urządzenia elektryczne i przepływy mocy oraz określa idealny punkt pracy. 

Bateria ma dużą pojemność, aby funkcjonować jako hybryda i zapewnić niezbędny zasięg w trybie Full Electric. Silnik wysokoprężny ładuje akumulator przy niskich prędkościach obrotowych zgodnie z algorytmem, który równoważy udział energii i wdraża najwygodniejszą strategię w zależności od użytkowania, z możliwością odzyskiwania energii z ciągnika podczas zwalniania i hamowania poprzez wykorzystanie silnika elektrycznego jako generatora ładowania (co dodatkowo zwiększa wydajność systemu). 

W REX4 Full Hybrid wszystkie funkcje dwóch silników elektrycznych i jednostek sterujących są zarządzane w taki sposób, aby zapewnić najlepszą integrację różnych zespołów ciągnika. W trybie elektrycznym obsługiwane jest cofanie, a także hydraulika.

REX4 PLAT z kabiną Low-Profile

Landini REX 4-080 F, z innowacyjną kabiną Low-Profile posiadającą homologację kategorii 4, oferuje lepszą widoczność z przodu i po bokach. Zakrzywiona przednia szyba zapewnia optymalną kontrolę wjazdu między rzędami z ograniczoną skrajnią i pracę z narzędziami montowanymi z przodu i na środku ciągnika. Oznacza to, że kierowca nie musi się wychylać, zawsze pracuje bezpiecznie i korzysta z dobrej izolacji akustycznej z zewnątrz oraz optymalnej temperatury wnętrza dzięki klimatyzacji zasilanej przez wydajny układ wentylacji. 

Filtry klimatyzacji, zainstalowane z tyłu kabiny, umożliwiają szybkie i łatwe czyszczenie. Konsola sterowania klimatyzacją jest wygodnie zintegrowana z dachem po lewej stronie kierowcy.

Opcjonalne dodatki obejmują dwa odchylane tylne światła LED, które umożliwiają pracę w warunkach słabego oświetlenia, oraz opuszczaną lampę ostrzegawczą LED, która pozwala ciągnikowi łatwo wjechać w dowolne miejsce. 

Oprócz kabiny, we wszystkich modelach o mocy 75 KM w gamie, platforma korzysta z niskoprofilowej maski: spłaszczone linie tyłu zmniejszają jej wysokość od podłoża o 55 mm w porównaniu z modelami o wyższej mocy znamionowej, dzięki czemu REX 4-080 jest idealnym ciągnikiem do zwinnej pracy w szklarniach i sadach z zadaszeniami lub bardzo obszernymi liśćmi. 

Serie 5 

Landini Serie 5 został zaprojektowany z myślą o specyficznych potrzebach każdego gospodarstwa, koncentrując się na komforcie, wszechstronności i wydajności. Dzięki wydajności porównywalnej z pojazdami z wyższej kategorii, Serie 5 nadaje się do prac polowych, takich jak orka, uprawa i bronowanie, ale jest również zwinny podczas siewu i pielęgnacji trawy oraz idealny w szopie i do transportu drogowego.

Dostępna w trzech modelach, 5-100, 5-110 i 5-120, seria oferuje moc od 95 do 114 KM dzięki innowacyjnej generacji 3,6-litrowych, 4-cylindrowych, 16-zaworowych silników FPT F36, które posiadają homologację Stage V dzięki systemom DOC, DPF i SCRoF umieszczonym w całości pod maską, aby zapewnić optymalną widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, oferuje szeroki dostęp ułatwiający konserwację i czyszczenie. 

Model 5-120 charakteryzuje się momentem obrotowym 460 Nm przy 1400 obr/min oraz dużą pojemnością zbiornika paliwa (135 litrów) i AdBlue® (13 litrów). 

Przekładnia z rewersem elektrohydraulicznym, którego załączanie można modulować, jest dostępna w kilku wersjach: Speed Four 12 + 12 ; T-Tronic 48 + 16  oraz z trzema biegami powershift H-M-L RoboShift. Przekładnia ta, zaprojektowana, skonstruowana i wyprodukowana w całości we własnym zakresie w fabryce Argo Tractors w Fabbrico, umożliwia połączenie 3 biegów PowerShift z 4 biegami dla każdego zakresu, co daje 12 automatycznie sterowanych, zrobotyzowanych biegów. Wszystkim steruje się wygodnie za pomocą joysticka SmartPilot, korzystając z automatycznej zmiany biegów w wybranym trybie (AutoField lub AutoRoad). 

Wysoki komfort pracy dzięki samopoziomującej się amortyzowanej osi przedniej w połączeniu z nową mechanicznie amortyzowaną kabiną, co czyni tę serię wyjątkową na tle konkurencji. Konstrukcja z 4 słupkami zapewnia panoramiczny widok, a wewnątrz wszystkie elementy sterujące są ergonomicznie rozmieszczone na nowej prawostronnej konsoli, takie jak nowy joystick SmartPilot, który umożliwia zarządzanie głównymi funkcjami pojazdu (skrzynia biegów, WOM, rewers, Auto Powershift, Engine Memo Switch, tylny podnośnik). Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzono system ADS+ (Advanced Driving System), który umożliwia zaawansowane zarządzanie funkcjami układu kierowniczego, takimi jak automatyczne wyrównanie kół lub zarządzanie układem kierowniczym w trudnym terenie, bez ciągłej ręcznej regulacji kierunku jazdy. Dzięki tej funkcji reakcja kierownicy zmienia się w zależności od prędkości i warunków terenowych. 

Dostępnych jest do 10 reflektorów LED, które doskonale oświetlają obszar podczas pracy w nocy. 

Układ hydrauliczny z potrójną pompą o wydajności 82 + 32 l/min umożliwia zwiększenie natężenia przepływu przy tej samej prędkości obrotowej silnika w porównaniu z pompą podwójną, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. 

Gniazda ISObus i satelitarne systemy kierowania (Precision Steering Management) są dostępne na życzenie, aby osiągnąć maksymalną wydajność. Dostępne są również cyfrowe rozwiązania Landini Fleet Management do zdalnego zarządzania flotą ciągników oraz Landini Farm, połączony z ciągnikiem system zarządzania gospodarstwem rolnym w celu obniżenia kosztów operacyjnych oraz zwiększenia wydajności i opłacalności.

informacja prasowa

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przetwórnie obniżyły ceny za jabłka przemysłowe – 4 października

Jakie drzewka dostępne w szkółce jesienią 2023 roku?