Jesteśmy jako kraj potentatem produkcji owoców, ale jemy aż o 40% mniej owoców niż konsumenci w Europie. Producenci skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach. Konsumenci najzdrowszych owoców gotowi są szukać wśród jagód goji czy akai, jak gdyby ignorując fakt, że na świecie to my jesteśmy postrzegani jako kraj znakomitej jakości superowoców. Czas to zmienić. Ma w tym pomóc promocja polskich owoców jagodowych.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Do akcji włączyło się także Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
– To bezprecedensowa współpraca, która może być wzorem do naśladowania. Dzięki producentom i organizacjom łączącym siły, można skuteczniej budować nawyk codziennego spożywania owoców jagodowych. Robią to przed sezonem, który trwa w naszym kraju od maja do października. Bardzo dobrze, że plantatorzy współpracują, aby spotkać się z konsumentami i pokazać korzyści płynące z codziennej konsumpcji tych superowoców – powiedział minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski po spotkaniu partnerów projektu.
Mamy modę na zdrowie, a nie jemy owoców
– Naszym wspólnym zadaniem jest przekuć deklaracje w czyn – zamienić ochotę na to, by zdrowo żyć w racjonalne decyzje zakupowe. Marzeniem nas wszystkich jest większa świadomość korzyści z codziennego spożywania owoców o tak wyjątkowych walorach
– mówił Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Plantatorzy skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach
Gr- To jak medycyna, która skupia się na chorobie, a nie na procesie zdrowienia. Zarządzający zdrowiem łączą oba te podejścia. My też, zarządzając produkcją musimy kreować popyt. Trzeba promować zdrowy styl życia, prosty fakt, że właściwa dieta może zapewnić zdrowie. Od kilku lat tak promujemy borówkę, jako owoc do zadań specjalnych, owoc przyszłość, XXI wieku. Wiemy, jak to robić. Wiemy, że podobny potencjał drzemie we wszystkich owocach jagodowych. Dlatego łączymy siły
– Dominika Kozarzewska – Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Dlaczego najzdrowszych owoców szukamy wśród jagód goi czy akai?
– Kampania promocyjna „Czas na polskie superowoce!” to jedyny tego rodzaju projekt w Europie oraz jeden z nielicznych na świecie, w którym organizacje branżowe oraz zrzeszeni w nich producenci przystępują wspólnie do promocji różnych gatunków owoców jagodowych. Platforma współpracy i zrozumienia wyzwań stojących przed naszą branżą w najbliższych latach. Czas pokazać konsumentom, jak różnorodne i zarazem wartościowe owoce są produkowane w naszym kraju. Czas na polskie superowoce!
– powiedział Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek.