w

Borówka liderem wzrostu konsumpcji 2020-2022

Kantar monitoruje konsumpcję ponad 30 gatunków owoców i warzyw. Patrząc od marca 2020 roku, kiedy rozpoczynał się monitoring, borówka zyskała ponad 3,8 mln konsumentów. Na kolejnych miejscach maliny (3,3 mln), gruszki (2,5 mln), truskawki (1,9 mln) oraz aronia i jej przetwory (1,9 mln).

polska smakuje_pasek (1).jpg
Ponad jedna czwarta (28%) Polaków jadła borówki w marcu 2022 roku. To o 5 p.p. więcej niż przed miesiącem i aż o 12 p.p. więcej niż w marcu 2020 (16%), kiedy rozpoczynano monitoring. To najwyższy wzrost wśród wszystkich badanych gatunków owoców i warzyw.
KANTAR Dwa sezony borówki 2020 do 2022.png
Konsumpcja borówki rośnie w trendzie, który widać na wykresie. O 8 p.p. rośnie pierwszy w sezonie odczyt, lipcowy, pik wyników w sierpniu i wynik na „wyjściu”, na zakończeniu sezonu, z początkiem października. Tegoroczna konsumpcja w marcu jest wyższa od średniej wieloletniej.
2022_wzrost-liczby-konsumentów_01.jpg
Odnosząc wyniki deklaracji konsumpcji w marcu br. do wyników sprzed 2 lat, oprócz borówki, najbardziej zyskały maliny, gruszki, truskawki oraz aronia i jej przetwory.

Borówki

KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (2).png
W marcu br. 28% Polaków zadeklarowało, że jadło borówki, w tygodniu poprzedzającym badanie. Dwa lata wcześniej to było 16%. 12 p.pl to wzrost aż o 3/4, czyli 3,8 mln konsumentów.
KANTAR 2022_wzrost-liczby-konsumentów_02.jpg

Maliny

KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (3).png
Odnosząc wyniki deklaracji konsumpcji w marcu 2022 do marca 2020, spożycie malin wzrosło o 2/3 (o 10 p.p., z 15% do 25%). W liczbach bezwzględnych daje to wzrost o 3,3 mln konsumentów.

Aronia

KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (6).png
W przypadku aronii i jej przetworów mowa o wzroście deklaracji konsumpcji o ponad połowę. W marcu 17% Polaków, 2 lata temu 11%, wzrost o 6 p.p., czyli 55%. W liczbach bezwzględnych, można powiedzieć, że przybyło aronii 1,9 mln konsumentów.

Truskawki

KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (5).png
Spożycie truskawek – marzec 2022 vs. marzec 2020 wzrosło o blisko 1/3 (o 6 p.p., z 20% do 26%). To ponad 1,9 mln konsumentów.

KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (1).png
– W porównaniu do wyników uzyskanych w badaniach 2 lata temu, widać wyraźnie wzrost deklaracji konsumpcji polskich superowoców. Polacy są coraz bardziej świadomi znaczenia konsumpcji w budowaniu odporności i regeneracji. Rok temu entuzjazm mógł być nieco „na wyrost”, dziś można je odczytać jako dowód dużego zainteresowania i trenu – mówi Urszula Krassowska, Dyrektor Zarządzający Public Division, Kantar Polska.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Instytut Ogrodnictwa – PIB na targach w Berlinie

Michał Kołodziejczak: Polski rząd wymyślił, że dofinansuje niemiecką firmę, by ta skupiła jabłka od polskich rolników …