-
identyfikacja wyzwań produkcji i przetwórstwa
-
określenie obszarów współpracy, lobbingu i sposobu ukierunkowania zasobów naukowych
-
określenie planu wdrożenia i wskazanie wśród wybranych inicjatyw projektów priorytetowych
-
określenie listy obszarów kwalifikujących się do analiz, pogłębienia, zatrudnienia zewnętrznych ekspertów czy np. benchmarkingu możliwych rozwiązań
-
budowa wizerunku sektora wśród jego interesariuszy i promocja kultury strategicznej.
Pierwsze inicjatyw Core Teamu
- Upowszechnienie w branży idei produkcji zrównoważonej. Zapewnienie powszechnej i praktycznej informacji o ekoschematach, Zielonym Ładzie, nowej Wspólnej Polityce Rolnej. Lider zespołu: dr Mirosław Korzeniowski.
- Opracowanie założeń projektu cyfrowego zbierania danych branżowych. Uporządkowanie informacji na temat wielkości produkcji, struktury odmianowej w podziale na deser oraz przemysł, eksport i konsumpcję w kraju. Projekt jest realizowany dla jabłka. Liderem tego zespołu roboczego jest Pan Adam Paradowski.
- Plan podniesienia konsumpcji krajowej jabłek. Lider: Maciej Majewski.
- Program spójnego marketingu jabłka w kraju i za granicą. Lider: Paulina Kopeć.
- Promocja postaw i dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych. Promocja ekonomiki, sprzedaży poprzedzającej produkcję, modeli współpracy i konsolidacji handlowej. Wypracowanie wspólnej narracji i zestawu danych, które kształtowałyby opinie na temat sektora.
- Komunikacja roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka.Wdrożenie wypracowanych w ramach Połowy Sukcesu rozwiązań integrujących projekty finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Plan integracji wokół wspólnych aktywności całego środowiska producentów i przetwórców. Lider Zespołu: Witold Boguta.
- Koncepcja zadaniowania badań i współpracy z nauką. Identyfikacja źródeł finansowania i założenia dla funduszu, który miałby wpływ na ukierunkowanie prac badawczo-rozwojowych. Cytat: „byśmy nie budowali maszyn do hot dogów i łazików, podczas gdy w inni pracują nad detekcją i digitalizacją produkcji”. Lider Zespołu: Michał Lachowicz.
- Koncepcja forum współpracy sektora. Stan, w którym „zbieramy się, ustalamy co jest nam potrzebne, wyprzedzająco, i artykułujemy to jednym głosem”. Uwzględniająca różnice np. w produkcji na rynek świeży, dla przetwórstwa, eksport i współpracę w celu podniesienia konkurencyjności każdego z segmentów. Liderem tego zadania jest Pan Witold Boguta.
- Kontynuacja współpracy branży jagodowej. W ramach CORE TEAM zapowiedziano ściślejszą współpracę branży jagodowej. Jej celem ma być zapewnienie warunków rozwoju z uwzględnieniem wyzwań i specyfiki tej grupy gatunków. Koordynatorem integracji branży jagodowej jest Pani Dominika Kozarzewska.
Partnerzy CORE TEAM
-
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej
-
Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej
-
UNIA OWOCOWA Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw
-
Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych Stowarzyszenie Sady Grójeckie
-
Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami
-
Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej
-
Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej
-
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków
-
Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski
-
Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych
-
Stowarzyszenie Agroekoton
-
Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi
-
Spółdzielnia Ogrodnicza w Grójcu
-
Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
-
Polska Federacja Ziemniaka
-
Polski Związek Ogrodniczy
-
Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA
-
Krajowa Rada Izb Rolniczych
-
Kaszubskie Stowarzyszenie Producentów Truskawek
-
Instytut Ogrodnictwa – PIB
-
Plantpress
-
Jagodnik
-
Rajpol
-
LubApple
-
Korab Garden
-
Fruit-Group
-
Fall Creek
-
Ewa-Bis
-
Daifressh
-
Appolonia
-
Agronom Berries
-
AgroFresh Polska
Lista nie jest zamknięta. Core Team zaprasza do współpracy organizacje producentów, firmy handlowe i przetwórcze.
– Przykładem takiego kompleksowego podejścia do tematu jest zahamowanie spadku spożycia jabłek, a wręcz wypracowanie tego co jest konieczne, żeby to spożycie jabłek było jeszcze większe. I tutaj do tematu podeszliśmy bardzo szeroko, bo zrobiliśmy bardzo konkretną analizę, i powiedzieliśmy sobie, co musi się zmienić po stronie produkcji i w jaki sposób powinniśmy to komunikować konsumentowi. Życzyłbym sobie, żeby ten zapał nie opadł i żebyśmy mogli wdrożyć wszystkie te założenia w życie – dodaje Maciej Majewski.
Ludzie Core Teamu
-
Adam Paradowski
-
Andrzej Krupiński
-
dr Barbara Groele
-
Dominik Woźniak
-
Dominika Kozarzewska
-
dr Dorota Łabanowska-Bury
-
Emilia Lewandowska
-
Hubert Woźniak
-
Jacek Pruszkowski
-
Karolina Dębska-Zeidler
-
Krzysztof Żabówka
-
Maciej Majewski
-
Maciej Spychał
-
Magdalena Wrotek-Figarska
-
Marek Marzec
-
Mariusz Padewski
-
Mariusz Podymniak
-
Michał Lachowicz
-
dr Mirosław Korzeniowski
-
Mirosław Łuska
-
Paweł Dąbrowski
-
Paulina Kopeć
-
Paweł Eggert
-
Paweł Myziak
-
Paweł Leszczyński
-
prof. Piotr Latocha
-
Piotr Nowak
-
Piotr Szybiński
-
Przemysław Badowski
-
prof. Stanisław PlutaTomasz Lipa Witold Boguta
-
dr Tomasz Lipa
-
Witold Boguta
W dniu 14 października Core Team zaprezentował 9 inicjatyw i zespoły projektowe. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tych projektach zapraszamy od materiału Pierwsze inicjatywy Core Team
Projekt „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.