w

W styczniu najpopularniejszym owocem były jabłka

Które owoce jemy w styczniu najchętniej? – badania Kantar

Wśród najpopularniejszych gatunków stycznia Kantar wymienia jabłka, gruszki, borówki, maliny i truskawki. W porównaniu do stycznia 2022 roku najbardziej wzrosło spożycie borówek, gruszek, malin i przetworów z aronii. W przypadku borówek oznacza to wzrost liczby konsumentów o 39%.

polska smakuje_pasek (1).jpg
Badania zlecane są przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II etap”. Projekt jest realizowany przez Kantar Public.

Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl

Konsumpcja owoców w styczniu

W styczniu najpopularniejszym owocem były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało prawie 9 na 10 Polaków (89%). Jabłka jedzone były też najczęściej. 12% Polaków jadło je codziennie, a dalsze 15% 4-5 razy w tygodniu.
Na drugim miejscu wśród polskich owoców znalazły się gruszki, które jadło 47% badanych. Jedna czwarta (25%) Polaków w styczniu jadła borówki. To więcej niż przed rokiem (o 7 p.p.).
2023_styczeń_badania_1920x1080_04.jpg
Jedna czwarta osób jadła (w tygodniu poprzedzającym badanie) maliny (24%), jedna piąta truskawki (20%).
Rokitnik odnotował konsumpcję przetworów na poziomie 11%, potwierdzając skalę popularności. Podobny wynik odnotowano w grudniu 2022. Oznacza to deklaracje konsumpcji przez 3 553 711 dorosłych Polaków.

Wzrost liczby konsumentów owoców w styczniu
W porównaniu do stycznia 2022 roku najbardziej wzrosło spożycie borówek (o 7 p.p.), gruszek (o 7 p.p.), malin (o 5 p.p.) i przetworów z aronii (o 2 p.p).
W przypadku borówek oznacza to realny wzrost liczby konsumentów o 39%, w przypadku malin o 26%, gruszek o 18%. Przetwory z aronii zanotowały 17% wzrost ilości konsumentów.
2023_styczeń_badania_dodatkowe_02.jpg
Wzrostem „styczeń do stycznia” mogą pochwalić się także truskawki oraz przetwory z czarnej porzeczki (odpowiedni o 11% i o 6%). Spożycie jabłek utrzymało się na tym samym poziomie.
39% procentowy wzrost ilości konsumentów borówki oznacza 2,3 mln nowych konsumentów. Borówki w styczniu jadło 8,1 mln osób.
2023_styczeń_badania_dodatkowe_04.jpg
Maliny jadło w styczniu 7,8 mln Polaków. W porównaniu ze styczniem 2022 roku, liczba konsumentów tego gatunku wzrosła o 1,6 mln. W skali dwóch lat – styczeń do stycznia – wzrost wyniósł aż 60%. Maliny zyskały 2,9 mln nowych konsumentów.

Wyniki badań konsumpcji 2020-2023
Badania pomagają w definiowaniu grup docelowych i ewaluacji strategii wielu branżowych projektów promujących spożycie.
Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Badanie zrealizowano w dniach 18-23 stycznia 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).

Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceny jabłek przemysłowych – 1 lutego 2023r.

Grupa Azoty obniża ceny nawozów od 1 lutego 2023 r.