w

Przyszłość handlu jabłkami… – DICK VERKADE podczas Kongresu Sadowniczego w Warszawie

Podczas dzisiejszego  Kongresu Sadowniczego (4 grudnia) poruszono bardzo ważne kwestię: „Przyszłości  handlu jabłkami. Jak zmieniają się wymogi handlowców i konsumentów. Dick Verkade (Greefa, Holandia)”

Dick Verkade zwrócił uwagę na jakość jabłek jak bardzo ważna jest to kwestia  a skoro mówimy o jakości to należy skupić się na brandingu. 

Branding co to jest ? Branding jest koniecznością w dzisiejszych czasach – zważywszy, że postrzeganie produktów zmienia się. 

Przykład w Holandii, jakość oznacza, że produkt powinien wyglądać apetycznie, jabłko musi być ładnie zapakowane i nie może być bardzo drogie. Oczywiście wymagania różnią się od siebie w różnych krajach w kwestii: kultury kraju, wzorców konsumpcji.

Jak wyglądały np wzorce konsumpcji kiedyś w Holandii: dzieci lubiły jabłka małe, które mieściły im się w dłoni i takie które się nie zmarnują jak nie zjedzą. Obecnie jabłka  jakie jedzą dzieci są duże, jabłka dzieli się na mniejsze części do spożycia.

Konsumenci oczekują jakości. Jakość już nie jest  oceniania tylko w aspektach zewnętrznych ale również i wewnętrznych takich jak ocena smaku, cukrów, wartość odżywcze czy szklistość miąższu.

Dawniej jedliśmy Idared’a i Jonaglody ale okazuje się że oczekujemy nowych odmian:

Nowe odmiany dają możliwość większego wyboru pamiętajmy, każda nowa odmiana charakteryzuję się swoją bardzo wysoką jakością.

Branding tworzy markę i TO JEST KLUCZ DO SUKCESU SPRZEDAŻY JABŁEK!

Może być to marka stworzona przez kraj, grupę, partnerów, sadowników ale musi być stworzona pod kontem różnych krajów. Marka musi mieć swoje charakterystyczne jabłko, nazwę, logo, brand, wygląd, opakowanie. A tutaj warto powiedzieć że opakowanie ma ogromne znaczenie dla konsumentów. Jabłka charakteryzujące się wyjątkowym oraz praktycznym  opakowaniem są w pierwszeństwie wybierane przez konsumentów.

Przykład: Melinda (grupa  producentów) tworzy opakowania, które jak się okazuję są bardzo dobrze przyjmowane na rynkach nie tylko na rynku krajowym ale również zagranicznym.

 

Należy również zwrócić uwagę że emocję, które towarzyszą nam podczas ważnych świąt są dobrym sposobem na sprzedaż i promocję zdrowych owoców jakimi są jabłka.

Poza samym brandigiem również istotne jest bezpieczeństwo żywności.

Powinniśmy ubiegać się o certyfikaty jakości które możemy następnie  umieszczać na opakowaniach naszych owoców a to jest bardzo korzystne pozycjonowanie produktów na rynku .

Mówiąc o marce i marketingu pamiętajmy, że musimy działać w grupie a nie w pojedynkę.

Dbając o naszą markę należy obserować konkurencję a dzięki działaniom w grupie mamy większe możliwości penetracji w rynku.

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi na szczycie klimatycznym w Katowicach.

Udzielanie pomocy de minimis będzie wznowione po 1 stycznia 2019r i wynosić maksymalnie 225 700 000 euro!