Polskie superowoce to te z najwyższej półki
11 września 2019
Jakość jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupach. Percepcje jakości odnosimy do ceny i na tej podstawie decydujemy czy dokonamy dobrego wyboru. Polskość jest silną referencją na rynku owoców, warzyw i produktów spożywczych. Kampania „Czas na polskie superowoce!” oraz „Polska smakuje” pokazują polskość jako ważny elementem komunikacji jakości. Kampania „Produkt polski” zwraca uwagę na identyfikację polskich produktów w sklepach. Jest ważna dla producentów warzyw i owoców, w tym jagodowych. Integracja producentów wokół tych inicjatyw ułatwia edukacje konsumentów.
Z badań „Moda na polskość” (badania TNS, obecne Kantar, 2016) wynika, że polskie pochodzenie motywuje do zakupu aż 9 na 10 osób. Polskie pochodzenie pomaga dziś sprzedawać okna, meble, kosmetyki i farmaceutyki. Odzież, rowery i jachty. Ale prym wiedzie branża spożywcza.
W branży spożywczej mamy jakość, którą powszechnie doceniamy. Nasza produkcja jest tu synonimem jakości, swoistym punktem odniesienia. Dla 87% polskie produkty spożywcze są lepszej jakości. 90% konsumentów uważa, że polskie produkty spożywcze są zdrowsze. Dlatego jako producenci mamy ważną rolę do odegrania. Powinniśmy wyjaśnić rodakom dlaczego żywność produkowana w Polsce jest lepsza, smaczniejsza i zdrowsza. Podnieść na wyższym poziom jakość dyskusji na temat jakości produkcji, standardów, które na naszych oczach ewoluują. Wskazywać detalistów, którzy są naszymi partnerami i wspólnie pracować na rzecz konsumentów
– mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Jakość przewagą polskiej produkcji
Zaproszenie do codziennej konsumpcji jest okazją do zaprezentowania zalet, borówki, czy innych owoców jagodowych. Bardzo potrzebna jest nam edukacja konsumentów. Na temat tego, że owoce są zdrowe i że najwięksi polscy producenci dbają o to, żeby te owoce były wyprodukowane w najwyższej jakości
– mówi Kamil Szybczyński z Royal Brinkman.
Polskość pożądaną referencją
Promocja borówki od początku czerpie z potencjału jaki daje polskość, świadomie kreując pozytywny obraz polskości. Chodzi w niej o to byśmy przestali narzekać, szukali tego co nas łączy, byli bardziej ufni, otwarci. Przestali zazdrościć, działać pod wpływem impulsów, akcentowali umiejętność współpracy i na tej współpracy budowali. W ten sposób budowali również konsumencką pewność siebie i przyjemność kupowania bez kompleksów
– mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.
Jakość, współpraca i edukacja
Plantatorzy muszą się łączyć, po to, żeby osiągnąć jakiś wspólny sukces i oferować daną ilość towaru w konkretnej jakości. Jakość i edukacja swoich odbiorców to naturalne płaszczyzny współpracy. Konsument musi być nauczony, żeby wymagał jakości i że tą jakość może osiągać w punktach sprzedaży
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw