Początek obecnego sezonu jabłkowego okazał się trudny także dla polskich producentów. Wysokie plony, powolny popyt i bardzo niskie ceny budzą obawy o przyszłość ogrodnictwa. Branża owocowa przeżywa kryzys i wymaga drastycznych zmian.
Konsumpcja jabłek w Polsce spada od wielu lat. Jednocześnie Polska zajmuje 1 miejsce pod względem produkcji jabłek w Europie. Przyczyną takiej sytuacji jest brak szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, która przekonywałaby konsumentów do codziennego spożywania jabłek.
Eksperci uważają, że jabłka powinny być sprzedawane w atrakcyjnych opakowaniach, a nie luzem z skrzyń. W końcu owoce w ciekawym i estetycznym opakowaniu przyciągają nabywców. Przykładem są Włochy, gdzie w marcu tego roku stworzyli markę jabłek dla dzieci.
Niskie ceny nie zwiększają spożycia owoców. Przykładowo jabłka odmiany Gala Must sprzedają się za 0,99 zł/kg ! Według polskich ekspertów rynek owoców wymaga transformacji.
źródło: https://east-fruit.com