Na rynku europejskim pojawiły się pierwsze śliwki Lovita z RPA
Lovita®, śliwka w kształcie serca o czerwonym miąższu, którą prezentowaliśmy Państwu między innymi w ubiegłym roku w ramach cyklu ,,wtorkowe klubowe”, powraca w tym tygodniu na rynek europejski dzięki południowoafrykańskiemu producentowi RuBisCo (Pty) Ltd. Jest dystrybuowana przez Apifood, Boyer SAS i Vergers Anuluj – informuje Związek Sadowników RP.
,,Podobnie jak sezon francuski, kampania w RPA zapowiada się bardzo obiecująco. Jesteśmy bardzo zadowoleni z poprzedniej francuskiej kampanii, nawet jeśli była nieco krótsza niż oczekiwano. Sprzedaż była bardzo dynamiczna, od września do połowy października. Czekając na rozpoczęcie francuskiej kampanii Lovita® 2022, zaoferujemy naszym klientom południowoafrykańskie pochodzenie. Kampania zaczyna się bardzo dobrze, bo jak dotąd produkcja jest świetna – wyjaśnia Monika Kujundzic, kierownik ds. komunikacji w firmie Lovita®.
„Dzięki południowoafrykańskiemu pochodzeniu możemy zaoferować naszym klientom bardzo smaczne owoce o dobrym kalibrze, w bardzo kluczowym momencie marketingowym. Na półkach nie ma jeszcze owoców pestkowych. Wraz z końcem zimy i dość surowym kontekstem globalnym, konsumenci muszą zachować nastrój i zażywać trochę witamin” – wyjaśnia Niels Saglibene, kierownik sprzedaży owoców letnich w Boyer SAS.
Producenci z RPA mogą wyhodować śliwkę Lovita® identyczną z francuską pod względem smaku, cukru i aromatów. „Kalibry są również bardzo ładne w tym roku. Pracujemy razem od kilku lat, aby upewnić się, że producenci spełniają nasze wymagania jakościowe. W Afryce Południowej, kraju, który dużo eksportuje, owoce są zwykle zbierane wcześniej, aby zoptymalizować ich okres przydatności do spożycia. Aby zebrać jak najpóźniej, a jednocześnie zagwarantować optymalną jakość i dobry okres przydatności do spożycia, przeprowadziliśmy szeroko zakrojone rozmowy z producentami na temat technik uprawy – wyjaśnia Monika Kujundzic.
Źródło: lovita-plum.com / polskiesadownictwo.pl