Lidl wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce!
Sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc.
zdjęcie prasowe LIDL
We wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30×35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł. Woreczki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko i w 100 proc. nadają się do recyklingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30 st. C.
– Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki – Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.
Sieć działa w 30 krajach, gdzie prowadzi około 11 tys. sklepów. W Polsce jest ich ponad 700.
źródło: informacja prasowa Lidl oraz wiadomoscihandlowe.pl