Plantatorzy owoców jagodowych intensywnie ze sobą współpracują. Jagodowe są zaliczane do tzw. superfruits – żywności szczególnie korzystnej dla naszego zdrowia i urody. Producenci akcentują korzyści z ich regularnej konsumpcji. Podpowiadają filiżankę jako wielkość dziennego spożycia. Wspólnie stworzyli ciekawą ofertę handlową. Oferują świeże, sezonowe, polskie superowoce, codziennie przez ponad pół roku.
Integrujemy się jako środowisko. Wspólnie pracujemy nad tym by w maju przyciągnąć do sklepów jak najwięcej Polaków i potem promować codzienną konsumpcję owoców jagodowych do października. Promujemy „korzystanie z pełni sezonu na truskawki i wypatrywanie pierwszych polskich malin”. Podobnie w kolejnych tygodniach kiedy na rynku pojawiają się owoce jagody kamczackiej, borówki wysokiej, czarnej i czerwonej porzeczki, aronii oraz uprawianego w Polsce minikiwi. Tak stworzyliśmy realną „jagodową sztafetę”
– mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Kampanie owoców jagodowych koncentrują się wokół korzyści z codziennej konsumpcji, informacji o sezonie (dostępności) oraz na czymś co jest określane jako „płynne przejście z jednego owocu w sezon kolejnego”. Kampania zmienia model konsumpcji ze „spróbowania w szczycie sezonu” na codzienną konsumpcję, z dbałością o brak przerwy.
Stawiamy na codzienną konsumpcję dla zdrowia i urody
Efektywność komunikacji producenci osiągnęli dzięki konsekwentnemu budowaniu przekazów związanych z codzienną konsumpcją oraz korzyściami „dla zdrowia i urody”. Stałym atrybutem jest filiżanka – relatywnie mała ilość owoców, którą każdy może kupić.
Polskie superowoce są niezwykle wartościowe
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.