w

Zaniżanie wag, wymyślanie wad towaru czy opóźnienia w płatnościach, budzą niepokój wśród sadowników

Słodko-kwaśny interes” – o problemach w handlu owocami

Dyskusja na temat praktyk stosowanych przez niektóre firmy skupujące owoce od sadowników rozgorzała na jednym z forów branżowych. Sygnały o nieuczciwych praktykach, takich jak zaniżanie wag, wymyślanie wad towaru czy opóźnienia w płatnościach, budzą niepokój wśród producentów.

Sadownicy alarmują o problemach, z którymi spotykają się podczas współpracy z niektórymi firmami skupującymi owoce. Jednym z najczęściej wymienianych problemów jest zaniżanie wagi skrzyń z owocami. Choć umowy przewidują określoną wagę, w praktyce okazuje się, że rzeczywista waga jest znacznie niższa. Dodatkowo, firmy skupujące często wynajdują różnego rodzaju defekty w towarze, co pozwala im na obniżenie ceny.

Kolejnym problemem jest opóźnienie w płatnościach. Jak wskazują sadownicy, czas oczekiwania na pieniądze za sprzedane owoce może sięgać nawet pół roku. Część producentów porównuje taką sytuację do kredytu obrotowego,jednak bez żadnych korzyści finansowych.

W dyskusji pojawiły się również opinie, że nie wszystkie firmy działają w ten sam sposób. Niektórzy sadownicy twierdzą, że spotkali się z firmami, które wypłacają pieniądze w ciągu 30-45 dni, co jest znacznie krótszym okresem niż w przypadku firm, o których skarżą się inni producenci.

Dlaczego takie praktyki mają miejsce?

Przyczyny takich praktyk mogą być różne. Jednym z powodów może być chęć uzyskania jak największych zysków przez firmy skupujące. Opóźniając płatności, firmy te dysponują większą gotówką, którą mogą zainwestować w inne przedsięwzięcia. Z kolei zaniżanie wag i wymyślanie wad towaru pozwala na obniżenie kosztów zakupu owoców.

UDOSTĘPNIJ

Szampion płata figle sadownikom

Wysokie stawki za pracowników? Perspektywa sadownika.