w

Najpopularniejszym owocem jesieni jest jabłko

Najpopularniejszym owocem jesieni jest jabłko. Jest dostępne przez 12 miesięcy – przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu. Kantar na dalszych miejscach wymienia śliwki, gruszki, borówki i maliny. W porównaniu do października na tym samym poziomie utrzymało się spożycie borówek, przetworów z czarnej porzeczki i z aronii.

polska smakuje_pasek (1).jpg
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl

Badania zlecane są przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III etap”. Projekt jest realizowany przez Kantar Public.

Konsumpcja owoców w listopadzie

W listopadzie najpopularniejszym owocem były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało prawie dziewięciu na dziesięciu Polaków (87%). Jabłka jedzone były też najczęściej. 12% Polaków jadło je codziennie, a kolejne 18% 4-5 razy w tygodniu. Częstotliwość jedzenia jabłek w porównaniu do ubiegłego miesiąca wzrosła.

Jabłka wzbudzają bardzo duże zainteresowanie. Warto pracować przy nich i warto konsumentom podać jabłka najwyższej jakości. Chciałbym, żeby w naszych sklepach dominowały jabłka piękne. Jabłka dostępne są przez 12 miesięcy. To jest atut, którego nie mają inne gatunki. Jabłek w tym roku nie zabraknie. Zachęcamy do kupowania owoców najwyższej jakości i smakowania różnych odmian – przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu.

Na drugim miejscu wśród owoców znalazły się śliwki, które były jedzone przez 52% badanych. 51% Polaków jadło w listopadzie polskie gruszki.
2023_listopad_badania_1920x1080-04.jpg
Nieco rzadziej jedzone były borówki (30%) oraz maliny (28%). Przetwory z czarnej porzeczki spożywało 22% badanych, truskawki i ich przetwory – 22%, aronię– 19%.
Wzrost liczby konsumentów owoców w listopadzie 

W porównaniu do października br. spożycie borówek, czarnej porzeczki oraz aronii utrzymało się na dotychczasowym poziomie.

Wyniki badań konsumpcji 2020-2023
Badania pomagają w definiowaniu grup docelowych i ewaluacji strategii wielu branżowych projektów promujących spożycie.

Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sejm wybrał na nowego premiera Donalda Tuska

Nowy minister rolnictwa Czesław Siekierski