w ,

Spada sprzedaż nowych ciągników

W listopadzie 2022 r. zarejestrowano 816 sztuk nowych ciągników. To gorszy wynik niż rok temu w tym samym miesiącu, wówczas zarejestrowano 1064 sztuk. W sumie od początku roku zarejestrowano 10612 nowych ciągników i jest to gorszy wynik niż w analogicznym okresie 2021 roku o 1835 sztuk. Spadek rejestracji rok do roku to już 14,7 %.

Liderem rynku po jedenastu miesiącach roku jest marka New Holland z 1692 rejestracjami. To o 575 szt. mniej niż rok wcześniej. Udziały marki New Holland w okresie styczeń-listopad br. to 15,9%. Marka John Deere z ilością 1494 szt. zajmuje drugie miejsce. To o 199 szt. więcej niż w 2021 roku. Udziały rynkowe John Deere to 14,1%. Marka Kubota na trzecim miejscu notuje 966 szt. zarejestrowanych maszyn. To 481 szt. mniej niż rok wcześniej. Udziały tej marki po jedenastu miesiącach roku wynoszą 9,1% Na czwartym miejscu znajduje się marka Deutz Fahr. 939 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 215 szt. mniej niż przed rokiem. Deutz Fahr osiąga 8,8% udziałów rynkowych. Case IH obejmuje piąte miejsce. 841 rejestracji to mniej niż przed rokiem o 53 szt. Udziały tej marki to 7,9%. Po 7,5% udziałów rynkowych osiągają marki Massey Ferguson i Zetor. Massey Ferguson notuje jednak o 3 szt. zarejestrowanych ciągników więcej – 796 szt., Zetor – 793 szt.

Po jedenastu miesiącach 2022 roku województwo mazowieckie jest liderem, jeżeli chodzi o ilość rejestracji nowych ciągników. W regionie tym zarejestrowano 1772 szt. nowych ciągników, to o 431 szt. mniej niż przed rokiem. Na drugim miejscu znajduje się województwo lubelskie z ilością 1218 szt., kolejne to wielkopolskie z ilością 1195 szt.

Na rynku wtórnym po jedenastu miesiącach 2022 roku notujemy 18 502 sztuk ciągników używanych. To o 114 sztuk więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Liderem rynku wtórnego w okresie styczeń-listopad br. jest marka John Deere. Zarejestrowano 2636 szt. ciągników używanych tej marki. John Deere notuje 14,2% udziałów w rynku używanych ciągników i jest liderem w trzech kategoriach wiekowych: 3-5, 6-10 i 11-20 lat. W najstarszej kategorii, powyżej 20 lat liderem jest marka Ursus z udziałami (w tej kategorii wiekowej) na poziomie 17,6%.

Źródło: PIGMiUR

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tu będzie największe w Europie wydarzenie branży sadowniczo – warzywniczej

Polska nie chce wprowadzać 50% redukcji ŚOR ! Czy jest możliwość wprowadzenia zmian do Krajowego Planu Strategicznego ?