„Jesteśmy na ostatniej prostej, jeśli chodzi o zbiory jabłek w Galster, niestety nie był to dla nas łatwy sezon. Mieliśmy problem ze zgromadzeniem odpowiedniej liczby pracowników do zbiorów, a do tego praca kosztowała nas dużo więcej niż w poprzednim sezonie. Jednak zbiory powinny zakończyć się pomyślnie. Jabłka zostały zebrane na czas i są dobrej jakości, co jest najważniejsze. Jeśli chodzi o wolumen, zebraliśmy ilość, której oczekiwaliśmy. Będziemy mogli wypełnić nasze chłodnie z kontrolowaną atmosferą wieloma odmianami jabłek, których nasi klienci będą potrzebować w ciągu sezonu. Na przykład, będziemy mieli największe wolumeny Royal Gala w historii naszej firmy.” – mówi Mateusza Wajnerta, kierownika działu handlowego Grupy Producentów Owoców Galster dla portalu Freshplaza
Wajnert twierdzi, że handel również zaczął się nieco później z powodu opóźnień w zbiorach. Jednak teraz komunikują swoim klientom, że są gotowi, aby zacząć realizować zamówienia:
„Ponieważ zbiory polskich jabłek były nieco opóźnione, tak samo rozpoczął się sezon handlowy. W tej chwili powoli dajemy zielone światło naszym klientom, ponieważ jesteśmy gotowi do pakowania jabłek dla nich.
Myślę, że na początku sezonu cena była zaniżona ze względu na braki w infrastrukturze chłodni z kontrolowaną atmosferą oraz w niektórych przypadkach ze względu na jakość. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych miesiącach ceny będą bardziej satysfakcjonujące.”
Grupa Galster nie zatrzymuje się, wraca do fizycznych spotkań ze swoimi partnerami a także myśli o nawiązaniu nowych kontaktów i rozważa wprowadzenie własnej marki jabłek:
„Nasi dotychczasowi klienci zawsze będą dla nas ważni. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pojechaliśmy ich odwiedzić i porozmawiać o ich oczekiwaniach na bieżący sezon. Byliśmy już w Holandii i Hiszpanii, a w listopadzie pojedziemy do Dubaju, aby spotkać się z kolejnymi naszymi klientami. Widzimy jednak pole do ekspansji, jeśli chodzi o klientów i rozmawiamy z kilkoma potencjalnymi firmami, aby zobaczyć, jak możemy współpracować. W planach jest również start z własną marką w tym sezonie, wielu naszych klientów wyraziło zainteresowanie tą nową marką.”
Źródło: freshplaza.com