w

Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?

Wzrost świadomości i wiedzy konsumentów oraz stale rosnąca konkurencja na rynku stawiają przed producentami produktów owocowo-warzywnych duże wyzwania. Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych? O czym należy pamiętać? Jak napisać ofertę? Jak przygotować się na rozmowy z sieciami? Jak wyróżnić się na półkach? Czy jakościowy produkt owocowo-warzywny powinien posiadać certyfikaty?

Przygotowanie oferty, aby wyróżniała się na tle konkurencji i odpowiadała na potrzeby partnera, to kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę przygotowując się na rozmowy z partnerami biznesowymi. Producent powinien rozumieć zarówno konsumenta, trendy, rynek,  jak i wsłuchiwać się w potrzeby swojego klienta, czyli kupca. Przed rozmowami z sieciami udać się do sklepu, zobaczyć, jak jest zorganizowany, jaka oferta występuje w kategorii nas interesującej, jakie są marki, jakie smaki, wielkości opakowań, rodzaj opakowań – pozwoli to zdiagnozować  występujące w sklepie luki i zaproponować rozwiązania w zakresie oferty. Zapotrzebowanie może być zgłoszone przez samego kupca, np.  może chcieć  rozbudować konkretną kategorię, np. soki o mniejszej gramaturze albo z certyfikatem, takim jak System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) mówi Hanna Adamiak, trener marketingu i zarządzania, trener praktyk.

Odpowiednie przygotowanie do rozmów to m.in. dobrze przygotowana oferta. Producent produktów owocowo-warzywnych powinien przedstawić swoje portfolio, opowiedzieć  ideę, jaka towarzyszy oferowanym produktom. Te elementy są potwierdzeniem dla odbiorcy, że produkt zapewnia wiarygodność, jakość, bezpieczeństwo, a producent rozumie rynek i jego aktualne potrzeby  dodaje.

Wejście na rynek i zaistnienie produktów w sieciach handlowych jest w tych czasach niezwykle trudne – trzeba być ekspertem w swojej branży, śledzić aktualne badania i przygotować się na oczekiwania klienta. Aby wyróżnić się spośród rosnącej konkurencji, warto odpowiednio reagować na zmieniające się trendy. System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) może być tym elementem, który pozwoli w odpowiedni sposób wpisywać się w trendy komunikacyjne z wykorzystaniem walorów odżywczych i prozdrowotnych oferowanych produktów.

Jest wiele sposobów, aby wyróżnić się na półkach: warto wykorzystać znak jakości CP nie tylko na etykietach, ale także na  zawieszkach czy ulotkach. Warto dodawać informacje o właściwościach, zaletach produktu na opakowaniu zbiorczym, przygotować produkty na każdy dzień tygodnia czy produkty w wielopakach, dodatkowo informując o korzyściach prozdrowotnych.  System Jakości Certyfikowany Produkt jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Promuje produkty o wysokiej gęstości odżywczej, które mają właściwości prozdrowotne oraz mają potwierdzone istotne ilości korzystnych dla zdrowia składników. Kolejnymi zaletami, dla których warto być w Systemie Jakości Certyfikowany Produkt, są dodatkowa promocja, dzięki kampanii informacyjnej, oraz wyróżnienie produktu na sklepowej półce, przed którą zapada 78% decyzji zakupowych. Certyfikat jakości jest dla konsumentów synonimem zewnętrznej kontroli składu produktu, potwierdzającej jego jakość, naturalność  oraz prozdrowotne walory podsumowuje dr inż. Barbara Groele, Sekretarz Generalna KUPS.

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kończy się nabór wniosków o pomoc na rozwój usług rolniczych

Zabezpieczone: Idealny ul dla murarki ogrodowej, czyli Osmiabox od Osmia 4.0 !