11 sierpnia 2020 na terenie Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce odbyła się konferencja, połączona z warsztatami pn. „Jabłko w największym sadzie Europy – partnerstwo na rzecz budowania marki – szanse i wyzwania”🍎🍏. Konferencja poświęcona była promocji regionalnego produktu, jakim jest Jabłko Grójeckie. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządów, kół gospodyń wiejskich, stowarzyszeń oraz producentów owoców, którzy starali się wypracować plan promocji jabłka na najbliższe lata. Konferencję otworzył Krzysztof Ambroziak – starosta powiatu Grójeckiego, który podkreślił rolę samorządów w promowaniu lokalnych produktów.
ℹ️ Do promocji jabłek oraz współpracy z samorządowcami i organizacjami pozarządowymi z dużym zainteresowaniem odnoszą się także producenci owoców, którzy już dziś chcą planować dalszy rozwój swoich przedsiębiorstw.
Rola Jabłka Grójeckiego w promocji marki regionu, Światowy Dzień Jabłka, omówiło Stowarzyszenie Sady Grójecki.
Szlak Jabłkowy w Największym Sadzie Europy zaprezentowało Stowarzyszenie W.A.R.K.A.
Produkt lokalny siłą napędową promocji turystycznej regionu przedstawiły Barbara Tekieli i Elżbieta Tomczyk-Miczka – dziennikarki turystyki kulinarnej, ekspertki Polskiej Organizacji Turystyczne.
Kilka zdjęć z konferencji: