w ,

Styczeń 2025 roku najsłabszy pod względem zakupu nowych ciągników

Nie takiego początku roku oczekiwali producenci maszyn rolniczych. Po słabym 2024 rolnicy kupili zdecydowanie mniej nowych ciągników, branża liczyła na odwrócenie tendencji – ale styczeń rozczarował.

W czołówce sprzedaży producentów maszyny amerykańskie i japońskie, liderów goni marka niemiecka. Średnia moc ciągników powyżej 170 koni mechanicznych była najwyższa na Ziemi Lubuskiej. Ciągniki o najniższej mocy około 60 koni, najczęściej trafiały na Podkarpacie. Najwięcej zakupów na tym rynku robili rolnicy z Mazowsza, Małopolski i Lubelszczyzny.

Styczeń 2025 roku najsłabszy pod względem zakupu nowych ciągników

Styczeń 2025 roku przyniósł wyraźny spadek sprzedaży nowych ciągników rolniczych w Polsce. Rolnicy zarejestrowali jedynie 671 nowych ciągników, co stanowi wynik gorszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W styczniu 2024 roku zakupiono bowiem 696 nowych ciągników.

New Holland liderem rynku

Mimo ogólnego spadku sprzedaży, na rynku pojawił się wyraźny lider. Najwięcej nowych ciągników w styczniu 2025 roku sprzedała firma New Holland.

Regionalne preferencje

Analiza sprzedaży ciągników pod kątem mocy ujawniła ciekawe regionalne preferencje rolników.

  • Największą moc ciągników kupowanych, wynoszącą 175 KM, odnotowano w województwie lubuskim.
  • Z kolei w województwie podkarpackim rolnicy najczęściej wybierali ciągniki o mocy 60 KM.
  • Najwięcej nowych ciągników zakupili rolnicy z Mazowsza.

Spadek sprzedaży ciągników używanych

Styczeń 2025 roku przyniósł również spadek sprzedaży używanych ciągników rolniczych. W porównaniu do stycznia 2024 roku, kiedy to rolnicy zakupili 2410 używanych maszyn, w styczniu 2025 roku zarejestrowano ich 2073.

Styczeń 2025 roku był słabym miesiącem dla rynku ciągników rolniczych w Polsce, zarówno nowych, jak i używanych.

opracowanie własne na podstawie materiału AGROBIZNES TVP

UDOSTĘPNIJ

Sprawdziliśmy, jak kształtują się ceny nawozów posypowych na terenach sadowniczych!

Stawki pomocy suszowej w 2025 – w zależności od wysokości start