w ,

Rynek nowych ciągników w Polsce: LOVOL z rekordowym wzrostem i awansem w rankingu marek

Rynek nowych ciągników w Polsce – październik 2025: moc, regiony i nowy lider wśród marek

Październik 2025 roku przyniósł kolejną porcję danych z rynku rejestracji nowych ciągników rolniczych w Polsce – według raportu CEPiK zarejestrowano 815 nowych maszyn, co oznacza niewielki spadek względem średniej z ostatnich 12 miesięcy (886 sztuk). Mimo lekkiego spowolnienia w ujęciu miesięcznym, cały rynek pozostaje w trendzie wzrostowym – w porównaniu z październikiem 2024 roku liczba nowych rejestracji wzrosła o 6,9%, a w skali roku (XI 2024 – X 2025) o imponujące 20,8%.

Liderzy rynku – stabilizacja czołówki i dynamiczny wzrost nowych graczy

W październiku 2025 roku podium marek nie zaskoczyło:

  1. John Deere – 165 rejestracji (+85% miesiąc do miesiąca)

  2. New Holland – 119 rejestracji

  3. Kubota – 99 rejestracji

W dalszej części stawki pojawiły się jednak istotne zmiany, które zwiastują nową siłę na polskim rynku. Marka LOVOL, która jeszcze niedawno była w cieniu producentów takich jak LS czy Solis, zarejestrowała w październiku 31 nowych ciągników – co oznacza wzrost aż o 93,8% w porównaniu z analogicznym okresem.

W ujęciu rocznym (styczeń–październik 2025) LOVOL zanotował 224 rejestracje, co oznacza wzrost o 173,2% względem ubiegłego roku 2024. Dzięki temu chińska marka przeskoczyła LS i Solis, stając się liderem wśród tzw. producentów spoza Europy. Dodatkowo w segmencie ciągników 30-50 KM znajduję się na drugim miejscu w Polsce, zaraz za Kubotą. To ogromny skok, który pokazuje, że LOVOL konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku i zaczyna być postrzegany na równi z uznanymi markami.

Podział rejestracji według mocy – od lekkich po ciężkie maszyny

Analiza rynku w podziale na kategorie mocy wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na średnie i cięższe ciągniki.

  • 30–50 KM – liderem pozostaje Kubota z udziałem 32,1%, na drugim miejscu znajduję się LOVOL z udziałem 16,3%

  • 51–70 KM – dominacja New Hollanda (15,4%).

  • 71–100 KM – ponownie New Holland, z udziałem 30,0%.

  • 101–140 KM – przewodzi Massey Ferguson (15,7%).

  • 141–200 KM i >200 KM – bezkonkurencyjny John Deere (odpowiednio 31,3% i 28,1%).

Największe wzrosty liczby rejestracji odnotowano w segmentach 51–70 KM (+76%) oraz 71–100 KM (+57%), co potwierdza, że rolnicy coraz częściej sięgają po maszyny uniwersalne – wystarczająco mocne do cięższych prac, a jednocześnie ekonomiczne w eksploatacji.

Rejestracje według województw – Mazowsze i Wielkopolska na czele

Pod względem liczby rejestracji województwo mazowieckie pozostaje bezkonkurencyjnym liderem – od początku roku zarejestrowano tam 1585 nowych ciągników, co oznacza wzrost o ponad 41% rok do roku.

Na drugim miejscu plasuje się Wielkopolska (1033 szt.), a trzecie zajmuje Lubelskie (850 szt.) – region, który zanotował imponujący wzrost o ponad 60%.

Średnia moc rejestrowanych w Polsce ciągników wynosi 135,6 KM, przy czym najwyższe wartości notuje się w województwach zachodniopomorskim (180,5 KM) i lubuskim (162 KM), co pokazuje, że na zachodzie kraju dominują większe gospodarstwa inwestujące w maszyny o dużej mocy.

opracowanie własne na podstawie informacji

 

UDOSTĘPNIJ

Chciał zawrócić, a zniszczył pół chodnika – kierowca nie miał szczęścia

Indyjscy sadownicy apelują o ochronę własnego rynku jabłek