Rynek nowych ciągników w Polsce – październik 2025: moc, regiony i nowy lider wśród marek
Październik 2025 roku przyniósł kolejną porcję danych z rynku rejestracji nowych ciągników rolniczych w Polsce – według raportu CEPiK zarejestrowano 815 nowych maszyn, co oznacza niewielki spadek względem średniej z ostatnich 12 miesięcy (886 sztuk). Mimo lekkiego spowolnienia w ujęciu miesięcznym, cały rynek pozostaje w trendzie wzrostowym – w porównaniu z październikiem 2024 roku liczba nowych rejestracji wzrosła o 6,9%, a w skali roku (XI 2024 – X 2025) o imponujące 20,8%.
Liderzy rynku – stabilizacja czołówki i dynamiczny wzrost nowych graczy
W październiku 2025 roku podium marek nie zaskoczyło:
-
John Deere – 165 rejestracji (+85% miesiąc do miesiąca)
-
New Holland – 119 rejestracji
-
Kubota – 99 rejestracji
W dalszej części stawki pojawiły się jednak istotne zmiany, które zwiastują nową siłę na polskim rynku. Marka LOVOL, która jeszcze niedawno była w cieniu producentów takich jak LS czy Solis, zarejestrowała w październiku 31 nowych ciągników – co oznacza wzrost aż o 93,8% w porównaniu z analogicznym okresem.
W ujęciu rocznym (styczeń–październik 2025) LOVOL zanotował 224 rejestracje, co oznacza wzrost o 173,2% względem ubiegłego roku 2024. Dzięki temu chińska marka przeskoczyła LS i Solis, stając się liderem wśród tzw. producentów spoza Europy. Dodatkowo w segmencie ciągników 30-50 KM znajduję się na drugim miejscu w Polsce, zaraz za Kubotą. To ogromny skok, który pokazuje, że LOVOL konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku i zaczyna być postrzegany na równi z uznanymi markami.
Podział rejestracji według mocy – od lekkich po ciężkie maszyny
Analiza rynku w podziale na kategorie mocy wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na średnie i cięższe ciągniki.
-
30–50 KM – liderem pozostaje Kubota z udziałem 32,1%, na drugim miejscu znajduję się LOVOL z udziałem 16,3%
-
51–70 KM – dominacja New Hollanda (15,4%).
-
71–100 KM – ponownie New Holland, z udziałem 30,0%.
-
101–140 KM – przewodzi Massey Ferguson (15,7%).
-
141–200 KM i >200 KM – bezkonkurencyjny John Deere (odpowiednio 31,3% i 28,1%).
Największe wzrosty liczby rejestracji odnotowano w segmentach 51–70 KM (+76%) oraz 71–100 KM (+57%), co potwierdza, że rolnicy coraz częściej sięgają po maszyny uniwersalne – wystarczająco mocne do cięższych prac, a jednocześnie ekonomiczne w eksploatacji.
Rejestracje według województw – Mazowsze i Wielkopolska na czele
Pod względem liczby rejestracji województwo mazowieckie pozostaje bezkonkurencyjnym liderem – od początku roku zarejestrowano tam 1585 nowych ciągników, co oznacza wzrost o ponad 41% rok do roku.
Na drugim miejscu plasuje się Wielkopolska (1033 szt.), a trzecie zajmuje Lubelskie (850 szt.) – region, który zanotował imponujący wzrost o ponad 60%.
Średnia moc rejestrowanych w Polsce ciągników wynosi 135,6 KM, przy czym najwyższe wartości notuje się w województwach zachodniopomorskim (180,5 KM) i lubuskim (162 KM), co pokazuje, że na zachodzie kraju dominują większe gospodarstwa inwestujące w maszyny o dużej mocy.
opracowanie własne na podstawie informacji






