Czerwiec 2024 przyniósł niewielki wzrost rejestracji nowych ciągników rolniczych w porównaniu z majem, ale w porównaniu do czerwca 2023 r. spadek jest znaczący.
Spadek rejestracji:
W czerwcu zarejestrowano 585 ciągników, co oznacza spadek o 23,9% względem czerwca 2023 r. Od stycznia do czerwca zarejestrowano 3862 ciągniki, co oznacza spadek o 21,2% względem analogicznego okresu w 2023 r.
Liderzy rynku:
- John Deere pozostaje liderem (551 szt., 14,3% udziału), ale odnotował spadek o 303 szt. w porównaniu do roku ubiegłego.
- Kubota (499 szt., 12,9% udziału) na drugim miejscu – spadek o 54 szt. rok do roku.
- New Holland (480 szt., 12,4% udziału) zajmuje trzecie miejsce – spadek o 295 szt. rok do roku.
- Case IH (302 szt., 7,8% udziału) jako jedyny z pierwszej piątki zanotował wzrost o 27 szt. rok do roku.
Województwa:
- Mazowieckie (648 szt.) – lider pod względem liczby rejestracji, spadek o 165 szt. rok do roku.
- Wielkopolskie (463 szt.) – drugie miejsce.
- Łódzkie (335 szt.) – trzecie miejsce.
- Średnia moc nowo rejestrowanych ciągników w I półroczu 2024 r. była najwyższa w woj. opolskim (186,5 KM), a najniższa w woj. małopolskim (84,4 KM).
Średnia moc nowo rejestrowanych ciągników w I półroczu 2024 r. była najwyższa w woj. opolskim (186,5 KM), a najniższa w woj. małopolskim (84,4 KM).
Spadek rejestracji ciągników rolniczych w Polsce jest trendem utrzymującym się od kilku miesięcy. Oprócz czynników ekonomicznych, na ten stan rzeczy może wpływać również niepewność co do przyszłości rolnictwa w Polsce w związku z nową Wspólną Polityką Rolną.
Źródło: PIGMiUR