w

„Radzenie sobie z miękkimi owocami nie jest tak proste jak z jabłkami” – Emilia Lewandowska z Fruit-Group

Ceny jagód w Polsce spadły w ciągu ostatnich kilku lat, konsumpcja rośnie. Biorąc pod uwagę obecną sytuację jabłek, doprowadziło to niektórych producentów jabłek do podjęcia decyzji o usunięciu plantacji jabłek, aby zrobić miejsce dla uprawy jagód.

Według Emilii Lewandowskiej z Fruit-Group w obecnych zapasach jabłek w Polsce brakuje kilku odmian. „Mamy nadzieję, że brak niektórych odmian jest w tej chwili nie wpłynie negatywnie  i że sytuacja wkrótce się poprawi. Mamy nadzieję również że ceny również nieznacznie wzrosą ”- wyjaśnia.

Podobnie jak wielu innych producentów jabłek, Fruit-Group poszukuje alternatyw, ponieważ sezon jabłkowy był daleki od ideału w ciągu ostatnich dwóch lat. „Jako firma mamy nadzieję osiągnąć wyższą sprzedaż owoców miękkich w tym sezonie. Ilość plantacji borówki amerykańskiej rośnie z roku na rok. Niektórzy hodowcy jabłek posuwają się nawet do usunięcia niektórych plantacji jabłek, aby stworzyć miejsce dla nowych plantacji borówki amerykańskiej. ”

W Polsce rośnie spożycie jagód, ponieważ ludzie mają więcej pieniędzy do wydania. Jednocześnie jagody stały się nieco tańsze, dając Fruit-Group szansę na zdobycie pozycji na rynku: „W tej chwili skupiamy się na naszym lokalnym rynku, jednak współpracujemy z polskimi sieciami i już dokonaliśmy eksportu jagód. W porównaniu do sprzedaży z dwóch ostatnich lat podwoiliśmy ją w ostatnim sezonie. Wciąż jesteśmy stosunkowo nowi na tym rynku, ponieważ przed 2015 rokiem pracowaliśmy tylko z pestkami, takimi jak śliwki, czereśnie i wiśnie. W ciągu ostatnich czterech sezonów poszerzyliśmy naszą ofertę o jagody, porzeczki, porzeczki czerwone, agrest, maliny i jeżyny. ”– powiedziała Lewandowska.

W ciągu ostatnich kilku sezon główny nacisk kładziono na zdobywanie doświadczenia na lokalnym rynku, a także eksport pierwszych niewielkich ilości do Niemiec. „Radzenie sobie z miękkimi owocami nie jest tak proste, jak radzenie sobie z jabłkami. Dlatego nie mamy żadnych oczekiwań dotyczących eksportu. Skupiamy się głównie na rynku lokalnym. Eksport będzie naturalnie rósł z roku na rok, ale w jakich kwotach trudno powiedzieć. Jesteśmy odpowiedzialną firmą, dlatego robimy to krok po kroku i chcemy mieć pewność, że produkt będzie odpowiedni dla naszych klientów. Chcemy uzyskać wyższą sprzedaż owoców miękkich i utrzymać bieżącą sprzedaż jabłek. Chcemy utrzymać dobrą obsługę naszych klientów i spełniać ich wymagania. ”Podsumowuje Lewandowska.

Fruit-Group będzie wystawiać podczas Fruit Logistica w Berlinie. Znajdziesz je w hali CityCube B, stoisko D-09.

źródło: https://www.freshplaza.com/article/9186663/dealing-with-soft-fruit-is-not-as-simple-as-apples/

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na inwestycje w przetwórstwo do 10 mln zł

W Waszyngtonie rośnie zainteresowanie jabłkami ekologicznymi