w

Polskie jabłka podbijają Azję! Ruszyła kampania „Czas na jabłka z Europy w Azji”

foto: http://www.alvena.pl

Związek Sadowników RP rozpoczął trzyletnią kampanię informacyjno-promocyjną „Czas na jabłka z Europy w Azji”,której celem jest zwiększenie eksportu polskich jabłek i borówek do Wietnamu i Indii.

Dlaczego właśnie te kraje?

  • Wietnam nie posiada znaczącej produkcji jabłek i borówek, jest więc w dużej mierze uzależniony od importu.Rocznie sprowadza się tam ponad 100 tys. ton jabłek, a konsumpcja borówek również dynamicznie rośnie.
  • Wietnam charakteryzuje się wysokim wzrostem gospodarczym, co przekłada się na wzrost dochodów społeczeństwa i zwiększenie wydatków na żywność.
  • Władze Wietnamu wspierają działania na rzecz urozmaicenia diety obywateli, co tworzy sprzyjający klimat dla promocji polskich owoców.
  • Istnieje Porozumienie o Partnerstwie i Współpracy oraz umowa o wolnym handlu (EVTA) pomiędzy Wietnamem a Unią Europejską, co ułatwia handel i obniża koszty eksportu.
  • Polskę i Wietnam łączą historycznie dobre relacje polityczne, co może stanowić dodatkową atuty w budowaniu współpracy biznesowej.
  • Odmiany jabłek uprawiane w Polsce odpowiadają gustom wietnamskich konsumentów.
  • W Polsce istnieje liczna diaspora wietnamska, co może ułatwiać nawiązywanie kontaktów handlowych.

Wietnam, jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek Azji Południowo-Wschodniej, stwarza ogromne możliwości dla polskich producentów owoców. Kampania „Czas na jabłka z Europy w Azji” ma na celu wykorzystanie tego potencjału i wypromowanie polskich jabłek i borówek jako produktów wysokiej jakości, atrakcyjnych dla wietnamskich konsumentów.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie internetowej Związku Sadowników RP:https://www.polskiesadownictwo.pl/

Źródło: facebook.com/ZwiazekSadownikowRP

UDOSTĘPNIJ

Brakuje rąk do pracy na Ukrainie, co oznacza mniejszy napływ pracowników do Polski

Nie chcą przyjmować wiśni na mrożenie!