w

Polscy producenci jabłek chcą zwiększyć wolumenu eksportu jabłek do Egiptu

Ekonomiści są zgodni, że Egipt jest punktem łączącym Europę, Afrykę i Azję Zachodnią. Dlatego akcja „Czas na Jabłka z Europy”, realizowana przez Związek Sadowników RP, kontynuuje swoją działalność na rynku egipskim. Kampania ma na celu promowanie europejskich jabłek, które podlegają określonym zasadom produkcji, przechowywania i transportu na rynkach egipskim i jordańskim. Kampania ma również na celu wzmocnienie relacji handlowych między eksporterami z UE a importerami z Egiptu poprzez zapoznanie ich z różnorodnością smaku, jakości i różnorodności europejskich jabłek.”

Polscy producenci jabłek dążą do zwiększenia wolumenu eksportu jabłek do Egiptu poprzez wiele działań, m.in. udział w 7. edycji Food Africa, największej wystawie żywności i napojów na Bliskim Wschodzie, w celu omówienia perspektyw i wizji współpracy krajów sektora owocowego, aby uświadomić egipskim importerom smak europejskich jabłek i korzyści wynikające z ich importu. Dziś, w poniedziałek 5 grudnia, w kuluarach wystawy, odbędzie się również konferencja prasowa, na której prezes Związku Sadowników Polskich, Mirosław Maliszewski, zaprezentuje udogodnienia, jakie Unia Europejska zapewniła egipskim firmom, potencjał do produkcji europejskich jabłek w Polsce oraz przestrzeganie zasad Zielonego Ładu, a także pokazy kulinarne z udziałem znanych egipskich szefów kuchni oraz spotkania B2B pomiędzy największymi europejskimi firmami a egipskimi importerami. Warto zauważyć, że europejscy eksporterzy jabłek dążą do poprawy jakości swoich produktów, zwłaszcza że Egipt jest największym importerem jabłek z Polski, gdyż europejscy eksporterzy stanowią ponad połowę egipskiego importu, odpowiadając za około 36,3% całkowitego importu jabłek tego owocu, w wysokości ponad 170 miliardów euro.

A polscy handlowcy chcą skorzystać z umowy UE-Egipt o wolnym handlu w rolnictwie, zgodnie z którą unijny eksport produktów rolnych do Egiptu korzysta ze zwolnienia z cła. Warto również zaznaczyć, że akcja „Czas na Jabłka z Europy” to trzyletni program informacyjno-promocyjny realizowany przez Związek Sadowników RP na rynkach Egiptu i Jordanii. Kampania promuje wartość odżywczą i wysoką jakość różnych rodzajów świeżych europejskich jabłek, aby zwiększyć eksport jabłek z UE na rynki docelowe oraz zwiększyć świadomość smaku i jakości europejskich jabłek.”

  • źródło: FB – Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Minister Rolnictwa złożył zawiadomienie do prokuratury ws. KAMPOL-FRUIT !

Rejestracja glifosatu przedłużona !