Polonia na całym świecie zamierza aktywnie włączyć się w promocję polskiej żywności, w tym przede wszystkim owoców. Jak informuje Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, poseł Mirosław Maliszewski spotkał się z grupą kilkudziesięciu Polaków mieszkających w różnych krajach podczas zjazdu Koordynatorów Korpusu Młodzieżowego Wolontariatu Polonijnego. W trakcie rozmów przedstawiono sukcesy polskiego rolnictwa, zwłaszcza w eksporcie, który jest kluczowy dla krajowej gospodarki i generuje rocznie ponad 20 miliardów euro.
W przyszłym roku ruszą szeroko zakrojone akcje promocyjne w wielu państwach świata, w których Polonia ma realny wpływ na popularyzowanie polskich produktów – w tym owoców. Według zapowiedzi zainteresowanie sprzedażą rodzimych owoców za granicą wciąż rośnie.
Do krajów szczególnie ważnych dla działań promocyjnych należą m.in. Wielka Brytania, Irlandia, Brazylia, Niemcy, Francja, Litwa oraz inne miejsca, w których społeczność polonijna jest liczna i aktywna. To właśnie tam mają być organizowane inicjatywy podkreślające jakość i wartość polskich produktów.
Za koordynację kampanii promocyjnych będzie odpowiadał Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.
Źródło: Post Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej opublikowany na Facebooku.






