Ponieważ sadownicy starają się ciąć koszty, mało prawdopodobne jest, aby ktokolwiek zainwestował duże pieniądze w uprawę odmian klubowych jabłoni – wyjaśnia Jakub Krawczyk z Appolonia:
„Odmiany klubowe stają się w Polsce coraz bardziej popularne i wiele dużych firm inwestuje w ten sektor. Stworzenie dobrej odmiany klubowej zajmuje trochę czasu, a jej wypromowanie w odpowiedni sposób wymaga jeszcze większych pieniędzy. Oczywiście bardzo dobrze byłoby mieć w ofercie klubową odmianę, ale trudno powiedzieć, czy będzie to opłacalne, zwłaszcza teraz, gdy ludzie szukają bardziej tańszych produktów niż fantazyjnych klubowych. Słyszymy od hodowców, że ze względu na trudne czasy tną koszty, kiedy tylko mogą, aby produkować normalne popularne odmiany, więc inwestowanie w nowe sady dużymi kwotami pieniędzy nie jest obecnie dużym trendem”.
- źródło: freshplaza.com