w

Landini 6-125 RS: nowa definicja mocy, wszechstronności, stylu i innowacji dla profesjonalnego rolnictwa

Argo Tractors, międzynarodowy producent ciągników z siedzibą w Fabbrico (prowincja Reggio Emilia, Włochy), prezentuje model Landini 6-125 RS. Maszyna ta wyróżnia się w kategorii Best Utility i znalazła się w gronie finalistów prestiżowego konkursu Tractor of the Year 2026. Nowy model łączy w sobie innowacyjność, komfort i najnowsze rozwiązania technologiczne.

Landini 6-125 RS napędzany jest silnikiem FPT F36 o pojemności 3,6 litra, z 4 cylindrami i 16 zaworami, turbosprężarką z wastegate, hamulcem silnikowym oraz systemem Hi-eSCR2 spełniającym normy emisji spalin Stage V. Zbiornik paliwa mieści 175 litrów, a zbiornik AdBlue® – 23 litry. Jednoczęściowa maska otwierana w całości ułatwia dostęp podczas obsługi codziennej i posiada zintegrowaną osłonę ochronną.

Dostępne są dwie konfiguracje przekładni: Robo-Four (16+16, 4 powershift) oraz Robo-Six (24+24, 6 powershift). Obie oferują system Smart APS (Auto Power Shift) oraz opcjonalnie 13 prędkości biegów pełzających, w zakresie od 4 do 12 km/h. Przedni WOM pracuje z prędkością 1000 obr./min, a tylny oferuje elastyczne konfiguracje (540/540E, 540/1000 lub rozszerzone kombinacje), w tym wielotarczowe sprzęgło elektro-hydrauliczne o modulowanej pracy i zdalne sterowanie z błotników.

Wszechstronny układ hydrauliczny o wydajności 120 l/min posiada osobny obieg kierowniczy 47 l/min. Umożliwia montaż do 5 tylnych rozdzielaczy (3+2 EHS) oraz 3 zaworów środkowych. Przedni TUZ (kat. 2) ma udźwig 2250 kg, natomiast tylny TUZ sterowany elektronicznie (kat. 3) zapewnia udźwig 7200 kg. System współpracuje z oryginalnym ładowaczem czołowym L30 (udźwig 2000 kg, wysokość podnoszenia do 3,87 m).

Na szczególną uwagę zasługuje komfort operatora oraz zastosowane technologie. Kabina czterosłupkowa gwarantuje doskonałą widoczność i wygodę, dzięki mechanicznemu zawieszeniu z drążkiem Panharda oraz przedniej osi z amortyzacją o trzech poziomach tłumienia. Ergonomiczny joystick SmartPilot+ umożliwia sterowanie silnikiem, przekładnią, WOM, układem hydraulicznym, ładowaczem oraz funkcjami zarządzania nawrotami (MyHMF). W wyposażeniu znajdziemy także automatyczną klimatyzację, panoramiczny dach FOPS, radio Alpine DAB+ z ekranem dotykowym 7’’, a także kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto.

Landini 6-125 RS został zaprojektowany z myślą o rolnictwie precyzyjnym – jest gotowy do pracy w systemach ISOBUS oraz GNNS (przygotowanie PSM), wyposażony w zestaw anteny i monitora. System Landini Fleet & Remote Diagnostics umożliwia analizę spalania, telemetrię w czasie rzeczywistym, geofencing i zdalną diagnostykę, co pozwala maksymalizować dyspozycyjność maszyny i optymalizować koszty serwisu. Dodatkowo Landini Farm Management wspiera korzystanie z map aplikacyjnych, zapewnia pełną identyfikowalność i wspiera zrównoważoną produkcję.

– Landini 6-125 RS to efekt intensywnych prac badawczo-rozwojowych, które odzwierciedlają zaangażowanie Argo Tractors w łączenie innowacyjnych technologii, niezawodności i maksymalnego komfortu pracy – mówi Antonio Salvaterra, dyrektor marketingu Argo Tractors. – Naszym celem jest wspieranie profesjonalistów rolniczych dzięki wszechstronnym, w pełni połączonym ciągnikom, które oferują najwyższą wydajność przy niskich kosztach eksploatacji. To wpisuje się w ideę zrównoważonego rolnictwa oraz zintegrowanego, identyfikowalnego łańcucha żywnościowego.

UDOSTĘPNIJ

Rusza jesienna oferta ubezpieczeń od ryzyka wiosennych przymrozków i gradu

Granica z Białorusią otwarta