Superowoce promują codzienną konsumpcje w sezonie zbiorów
Sezon zbioru owoców jagodowych to czas budowania spożycia wewnętrznego i kreowania rynku. Przemyślana promocja jest inwestycją, która pomoże plantatorom podejmować decyzje produkcyjne, w tym związane z zakładaniem nowych plantacji i zmianą profilu produkcji.
Wyzwania dla producentów owoców jagodowych
Problemem jest spożycie wewnętrzne. Tu dobrym przykładem jest borówka, ponieważ znakomita część produkcji polskiej borówki jest eksportowana do wielu krajów świata, a spożycie wewnętrzne jest niskie w porównaniu z Anglią czy Stanami Zjednoczonymi
– mówi Krzysztof Krupa z firmy Syngenta.
Dla producentów owoców jagodowych czy w ogóle owoców, największym wyzwaniem to jest znalezienie się na rynku w przyszłości
– mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Wyzwania jagodowego rynku
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw