Po raz kolejny nie zmalała ilość konsumentów jabłek i wzrosła ilość konsumentów wszystkich innych badanych gatunków owoców. W pierwszym jesiennym badaniu najwięcej Polaków zadeklarowało konsumpcję jabłek (88%), śliwek (64%), gruszek (57%), borówek (37%) i malin (36%). Rok do roku najbardziej zyskała śliwka. Najstabilniejsze wzrosty odnotowały borówka i malina. Październikowa konsumpcja minikiwi osiągnęła poziom 15% populacji, czyli 4,9 mln. konsumentów.

Konsumpcja owoców w październiku

Wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca – września 2025 – zauważalny jest istotny wzrost spożycia jabłek (+9 p.p.).
Podobną serią wzrostów – od października 2020 do październik 2025 – mogą pochwalić się jeszcze maliny i truskawki.
W liczbach bezwzględnych oznacza to, w przypadku maliny – poziom 11,7 mln w końcówce sezonu. W przypadku borówki – 12 mln konsumentów w październiku (miesiąc po zakończeniu polskiego sezonu).
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw







