Rok 2019 pokazał, że mamy w Polsce superowoce. Truskawki, maliny, jagoda kamczacka, borówki, porzeczki, jeżyny, aronia, agrest oraz minikiwi. Są charakterystyczne dla naszego klimatu i w tej liczbie uprawiane tylko w Polsce. Jesteśmy ich eksporterem. Nazywamy je jagodowymi, ale na świecie to super fruits – owoce o właściwościach przeciwutleniających, bardzo korzystnych dla naszego zdrowia i urody. Rok 2020 to czas byśmy poznali je lepiej i docenili również przetwory.
W tym roku dołączamy do siedmiu wcześniej już promowanych – truskawki, maliny, jagody kamczackiej, borówki, porzeczki, aronii, minikiwi – dwa nowe gatunki: agrest i jeżynę. Serdecznie zapraszamy ich producentów do współpracy z nami, do pokazania swoich gospodarstw, wiedzy oraz zaangażowania, niezbędnego by dostarczać konsumentom owoce najwyższej jakości
– mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Cele kampanii
- Budowa nawyku codziennej konsumpcji owoców jagodowych i ich przetworów, w której uprzywilejowana jest pozycja produktów lokalnych, naturalnych, mniej przetworzonych.
- Promocja wysokiej zawartości antocyjanów oraz pojęcia „superowoce”, które oznacza wyjątkowo korzystny wpływ na zdrowie, samopoczucie i urodę.
- Promocja sezonowości, jagodowej sztafety, patriotyzmu dietetycznego i zakupowego.
Promocja przetwórców i jagodowych przetworów
Pokażemy ofertę jagodowej sztafety. Truskawka jest bogata w antocyjany, ale czym więcej słońca, czym owoc jest bardziej wybarwiony, czerwony, niebieski, na końcu czarny, tym jego moc antyoksydacyjna jest większa. Od początku sezonu, każdego kolejnego dnia, superowoce oferują nam więcej korzyści „dla zdrowia i urody”. Więcej za mniej, ponieważ czym bliżej pełni lata tym owoce są tańsze. To jest dobra oferta. Przed nami ważny rok, czas łączenia kropek
– mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.