Konsumenci częściej wybierają owoce luzem, niże te faktycznie które są pakowane. Hipermarkety dają możliwość klientom wyboru jabłek zarówno tych zapakowanych oraz luzem. Według badań to mężczyźni z reguły chętniej kupują pakowane owoce niż kobiety. Dużym problem jest jabłko zapakowane ponieważ konsument ma ciężko ocenić smak oraz odmiane jabłka zapakowanego. Dlatego często nowe odmiany zapakowane są pominięte przez konsumenta. Hipermarkety również nie praktykują degustacji owoców. „W amerykańskiej sieci supermarketów Walmart znaleźli sposób na rozwiązanie tego problemu: na opakowaniu jabłek, oprócz nazwy odmiany, umieszczone są dwie skale – twardość (od delikatnej do bardzo twardej) i skala kwasowości (od słodkiej po kwaśną). Nawet osoba, która nie rozumie odmian jabłek, korzystając z tej skali, będzie mogła wybrać dla siebie odpowiednią opcję, w oparciu o własne preferencje smakowe. Ta sama skala może być zastosowana do innych owoców.” Opakowania takie spotkały się z zainteresowaniem ze strony konsumenta – stanowią w swojaki sposób informację odnośnie jabłek jaką konsument chce uzyskać. Klient dzięki takiemu opakowaniu oszczędza czas na wybór i pakowanie owoców, oszczędza pieniądze a najważniejsze otrzymuje gotową receptę jakich jabłek szuka. Istnieje również technologia Ripe Sense. Owoce w tej technologii są wyposażone w czujnik, który pokazuje poziom dojrzałości jabłka w oparciu o wytwarzanie etylenu. Czujnik zmienia kolor pod wpływem wydobycia etylenu. Niestety wyposażenie opakowania w czujnik jest dość drogim gadżetem.
źródło i zdjęcia: East-Fruit