Związek Sadowników RP rozpoczął trzyletnią kampanię informacyjno-promocyjną „Czas na jabłka z Europy w Azji”,której celem jest zwiększenie eksportu polskich jabłek i borówek do Wietnamu i Indii.
Dlaczego właśnie te kraje?
- Wietnam nie posiada znaczącej produkcji jabłek i borówek, jest więc w dużej mierze uzależniony od importu.Rocznie sprowadza się tam ponad 100 tys. ton jabłek, a konsumpcja borówek również dynamicznie rośnie.
- Wietnam charakteryzuje się wysokim wzrostem gospodarczym, co przekłada się na wzrost dochodów społeczeństwa i zwiększenie wydatków na żywność.
- Władze Wietnamu wspierają działania na rzecz urozmaicenia diety obywateli, co tworzy sprzyjający klimat dla promocji polskich owoców.
- Istnieje Porozumienie o Partnerstwie i Współpracy oraz umowa o wolnym handlu (EVTA) pomiędzy Wietnamem a Unią Europejską, co ułatwia handel i obniża koszty eksportu.
- Polskę i Wietnam łączą historycznie dobre relacje polityczne, co może stanowić dodatkową atuty w budowaniu współpracy biznesowej.
- Odmiany jabłek uprawiane w Polsce odpowiadają gustom wietnamskich konsumentów.
- W Polsce istnieje liczna diaspora wietnamska, co może ułatwiać nawiązywanie kontaktów handlowych.
Wietnam, jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek Azji Południowo-Wschodniej, stwarza ogromne możliwości dla polskich producentów owoców. Kampania „Czas na jabłka z Europy w Azji” ma na celu wykorzystanie tego potencjału i wypromowanie polskich jabłek i borówek jako produktów wysokiej jakości, atrakcyjnych dla wietnamskich konsumentów.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie internetowej Związku Sadowników RP:https://www.polskiesadownictwo.pl/
Źródło: facebook.com/ZwiazekSadownikowRP