Berry Fest – pierwszy przegląd alkoholi z owoców jagodowych
Zapraszamy również amatorów, którzy od lat tworzą trunki z własnych owoców. W tej kategorii również przyznane będzie imienne wyróżnienie.
Owoce jagodowe i alkohole to przykład produkcyjnych i eksportowych sukcesów. Na co dzień widzimy kooperacje producentów i przetwórców. Widzimy, że na tym styku powstają nowe produkty. Obserwujemy też zainteresowanie tematyką alkoholi w środowisku plantatorów. Dużo ludzi robi je z pasji i coraz więcej komercyjnie. Chcemy ich wszystkich spotkać. Używając metafory owocowej – branża dojrzała już do tego
mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Autentyzm to wypadkowa kilku food terenów. Chcemy rzeczy zdrowych, produkowanych z szacunkiem dla natury. Coraz lepiej rozumiemy regionalizm i lokalność. Chcemy znać ludzi, którzy tworzą nasze jedzenie, ufamy im, wspieramy ich i doceniamy. Nalewki to „chluba wielowiekowej polskiej tradycji kulinarnej”. To tożsamość i pole do eksplorowania tradycji. Okowity i destylaty mają stać się elementem promocji regionalnej żywności. To ma sens, ponieważ owoce jagodowe mają lokalny charakter i są bardzo charakterystyczne dla naszego klimatu. Duże amplitudy temperatur, rocznych i dziennych, dają im intensywny smak i kolor. Nigdzie też na świecie nie produkuje się ich w tak dużym wolumenie i asortymencie. Integracja i dobry wizerunek jagodowych plantatorów dopełnia obraz wyjściowy.
Promujemy modną branżę, która stawia na jakość i przetwarza owoce jagodowe. Przybliżamy miłośnikom owoców jagodowych wina, nalewki będące klasyką polskich alkoholi i jagodowy kraft. Zapraszaliśmy już do najlepszych pubów. Poczuliśmy, że wzrost świadomości tego jak dynamicznie rozwija się polskie piwowarstwo rzemieślnicze jest ważny. Dla wszystkich, którzy promują jakościowe podejście do życia, naturalne produkty, smakową otwartość i kreatywność. Współpraca z restauratorami to okazja do poszerzenia rynku, prezentacji naszych trunków nowym ludziom, rozszerzenia jagodowej oferty. Liczymy, że projekt spodoba się i na stałe wpisze w kalendarz
mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Termin: 3 października 2022 r.
Aktualne informacje pod adresem BerryFest.plDo udziału niezbędna jest akredytacja.
Rozpoczął się proces akredytacyjny na Berry Fest 2022. Chętnych by wziąć udział w konkursie, jako producent komercyjny lub amator, zapraszamy do zgłoszenia na adres: BerryFest@inspiresb.com (producentów prosimy o podanie rodzaju alkoholu i owocu / owoców). Proces kończy się 17 września, ale zachęcamy do akredytacji już dziś.
Dziennikarzy i redakcje chętne by relacjonować wydarzenie prosimy o akredytację pod adresem: akredytacja@inspiresb.com (media).
W razie pytań lub problemów z akredytacją, prosimy o kontakt na adres Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw: Świętokrzyska 20, lok.32, 100-002 Warszawa, e-mail: biuro@grupyogrodnicze.pl
Patronat medialny nad Berry Fest 2022 objęły czasopisma Restauracja oraz Hotelarz. Projekt jest częścią kampanii „Czas na polskie superowoce!”, realizowanej pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw