w

CZAS NA POLSKIE SUPEROWOCE od maja do października!

Trwa kampania polskich owoców jagodowych. Jest ona dobrym przykładem edukacji konsumentów. Promuje fakt, że polscy producenci są w stanie produkować od maja do końca października. Borówki, truskawki, maliny, dziś, to nie są owoce importowane. Kampania jest przykładem współpracy, która jest pożądana przy każdej produkcji ogrodniczej. Konsument musi wiedzieć więcej nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, tylko wtedy będą mogli docenić ich pracę.

pas_01_v2.jpg

Superowoce na topie

Sukces borówki powinien mobilizować plantatorów. Krajowy popyt wzrasta, ale niezbędna jest dalsza edukacja.

Ludzie nadal nie mają wystarczającej wiedzy na temat tego, czym są borówki, jakie są ich najważniejsze cechy i zalety. Jeśli wszyscy będziemy współpracować, będziemy w stanie zwiększyć świadomość tego produktu i wszyscy na tym skorzystają. Pierwszym celem dla wszystkich powinno być promowanie borówek, a dopiero później promowanie konkretnej marki. Istnieje potrzeba edukacji konsumentów. Ludzie muszą zrozumieć, że istnieją owoce, które można określić jako „superżywność” i że ogólnie owoce jagodowe mają przed sobą przyszłość

– mówi Federica Carminati, Project Sales Manager Unitec.

Od maja do października

Polska jest jeszcze na tym etapie, gdzie uważamy owoce za bardzo sezonowe. Truskawka nam się wiąże zawsze z czerwcem, malina – lipiec, sierpień; ale wymagania konsumentów są takie, że chcą owoców przez cały rok. Więc promowanie tego jest jak najbardziej uzasadnione

– mówi Przemysław Sarbinowski z ProTech Marketing.

– Na dzień dzisiejszy jeszcze bardzo mało osób wie, że my jako Polacy, jako producenci, jesteśmy w stanie już w tym momencie produkować owoce jagodowe od maja nawet do końca października, nawet listopada. Truskawki, maliny dziś to nie są owoce importowane. I to jest ważne, żeby promocja przekazywała też informacje, że jest to nasz rodzimy produkt – dodaje Sarbinowski.
Temu zapotrzebowaniu na przeciw wychodzi kampania „Czas na polskie superowoce!”. Plantatorzy truskawek, malin, jagody kamczackiej, borówki, porzeczek, aronii oraz mini-kiwi połączyli siły by promować codzienną konsumpcję w sezonie zbiorów.

Wspólna sprzedaż i wspólna produkcja

Każda produkcja ogrodnicza wymaga współpracy.

Współpraca w tym segmencie, w produkcji każdego owocu – nie tylko borówki – jest bezwarunkowa. Nie jesteśmy w stanie zagospodarować tej masy owoców, którą produkujemy. A na pewno nie będziemy w stanie zagospodarować tego co urodzi się za kilka lat. Nikt nie będzie chciał rozmawiać z każdym plantatorem osobno, muszą być to silne grupy wsparcia

– mówi Michał Malicki

Polska nigdy nie będzie krajem, w którym dominować będą duże gospodarstwa. Zawsze będziemy się opierali na gospodarstwach rodzinnych. Warto spojrzeć na to, jak to się dzieje na południu, na Bałkanach, np. w Kosowie. Plantacje są tam bardzo małe i wszystko odbywa się wspólnie. Zarówno sprzedaż jak i produkcja.
Szczególną uwagą objąć należy odbiorcę końcowego. Konsument musi więcej wiedzieć nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, świat wartości i kluczowe dylematy produkcyjne. Świadomość pozwoli im zrozumieć decyzje projakościowe podejmowane przez plantatorów. Docenić wysiłek i niezbędne inwestycje. Bez edukacji młodsi konsumenci nie wiedzą kiedy mogą kupować polskie owoce, a starsi myślą, że polskie truskawki mamy tylko tydzień czy dwa, nie wiedzą, że są one już dostane w innych okresach roku.
– Konsumentom życzmy tego, żeby niebieskie owoce, ale też każde inne, były spożywane codziennie. Przez cały rok, a nie tylko w lato – – podsumowuje Michał Malicki.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami Związku są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowany we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

 

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Co oznacza BREXIT dla polskiego sadownictwa?

SADOWNICTWO Z GRUPAMI PRODUCENCKIMI CZY BEZ?